رای الیوم نوشت، منابع نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی به شکست تحرکات قبلی ارتش و سرویس های جاسوسی این رژیم برای ترور سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله اذعان کردند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در شماره امروز پنجشنبه خود به نقل از آنچه محافل امنیتی این رژیم توصیف کرد به طرح های رژیم صهیونیستی پرداخت و اینکه در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ تلاش زیادی از سوی این رژیم برای ترور دبیر کل حزب الله لبنان به عمل آمده است اما همه تحرکات به شکست انجامیده است، اذعان کرد.

محافل صهیونیست اعلام کردند که مسئولان نظامی این رژیم امیدوارند که حمایت کابینه را برای یورش زمینی در جنگ آتی با لبنان به منظور تمام کردن جنگ به دست آورند اما نگران هستند که این مجوز را به علت هزینه سنگین مادی و انسانی به دست نیاورند. به ویژه که بر اساس برآورده های امنیتی در تل آویو در صورت بروز جنگ میان تل آویو و حزب الله، روزانه حزب الله ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ موشک به عمق فلسطین اشغالی شلیک می کند.

به اذعان این محافل؛ موشک هایی که حزب الله در اختیار دارد بسیار زیاد و خطرناک و پیشرفته است و همه مناطق فلسطین اشغالی حتی تا جنوب فلسطین اشغالی، مراکز و تاسیسات حیاتی همانند فرودگاه بن گورین و نیروگاه هسته ای دیمونا را در تیر رس خود دارد.

یدیعوت آحارونوت به نقل از یک افسر عالی رتبه صهیونیست که نامش را فاش نکرد از یورش زمینی این رژیم به لبنان در روزهای اول جنگ که به زعم وی بسیار گسترده خواهد بود، خبر داد و اعلام کرد: حجم بالای موشک هایی که شلیک می شود قابل توجه است اما کابینه با طرح ارتش درباره یورش زمینی موافقت خواهد کرد تا بر خلاف گذشت فقط تکیه بر نیروی هوایی نباشد و اولویت به نیروی پیاده داده شود.

درباره نحوه تمام کردن جنگ این افسر صهیونیست مدعی است که ارتش این رژیم می تواند سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را ترور کند که به زعم وی ضربه مهلکی به حزب الله و به مثابه پیروزی برای این رژیم است.

این در حالی است که روزنامه الاخبار در این باره نوشته است: مشخص است که تهدیدات مطرح شده از سوی تل‌آویو به عنوان پیام بازدارنده در برابر حزب‌الله مطرح شده و مخاطب این پیام می‌تواند تمامی مردم لبنان باشند. این تهدیدات را نمی توان از روند تحولات اخیر میان دو طرف و تهدیدات متقابلی که ممکن است منجر به سناریوهای سختی بشود، کنار گذاشت.

این رسانه لبنانی آورده است: اهمیت تهدیدات رژیم صهیونیستی در محتوای آن ها نیست. پیش از این نیز بارها تل‌آویو لبنان را به حمله زمینی و تلاش برای ترور سید حسن نصرالله و تخریب گسترده و هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت‌های لبنان تهدید کرده است. حتی وزرای صهیونیستی پیش از این در ارائه توصیف‌ها و اصلاحات جدید در دوره پس از جنگ با هم رقابت می‌کردند و برخی از آنها مدعی بود لبنان را ده‌ها و یا صدها سال به عقب برمی گردانند یا آن را به عصر حجر و زندگی در غارها می‌برند.

به نوشته الاخبار؛ طرح دوباره تهدیدات رژیم صهیونیستی را می‌توان در زمان آن و امکان ارتباط زمانی آن با انتخابات آینده در عرصه داخلی لبنان مرتبط دانست. همچنین این تهدیدات می تواند مرتبط با کاوش و استخراج از ثروت‌های نفتی و گازی در سواحل لبنان باشد یا اسرائیل بخواهد از این تهدیدات به عنوان تاکیدی برای آمادگی نظامی خود و پیام بازدارنده‌ای در برابر لبنان برای تقابل با تحولات مرحله آینده منطقه استفاده کند. آن هم در شرایطی که تمامی تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن و ساقط کردن محور مقاومت از طریق سوریه با شکست مواجه شده است. این تحولات و سایر پرونده‌های مشابه، رژیم صهیونیستی را مجبور کرد بار دیگر صدای خود را بالا ببرد و تهدیدات تکراری خود را دوباره مطرح کند تا شاید بتواند نتیجه مورد نظر را بدون هزینه‌کرد به دست بیاورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.