سیده فاطمه ذوالقدر افزود: با توجه به اینکه رئیس فیفا برای این بازی در ورزشگاه حضور دارد عدم حضور زنان در ورزشگاه آزادی ممکن است مشکلاتی برای فوتبال ایران به همراه داشته باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان برگزاری مسابقات ورزشی بهتر است فضای مناسبی برای حضور زنان در دربی فردا فراهم کنند تا به تدریج این زیرساخت‌ها در آینده بیشتر آماده شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه ایران در دنیا دشمنان بسیار دارد ممکن است از این موضوع سوءاستفاده کنند و با جوسازی علیه کشور مشکلاتی مانند تعلیق برای فوتبال ایجاد نمایند.

ذوالقدر با بیان اینکه اجازه حضور زنان در ورزشگاه باید همیشگی باشد، ادامه داد: اگرچه ممکن است به تعدادی از خانم‌ها برای مسابقه فردا اجازه ورود به ورزشگاه را داده باشند اما این حضور فرمالیته و مقطعی است؛ این مشکل باید اساسی حل شود.

بنابر گزارش خانه ملت عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان ساخت: ممکن است حضور تمام زنان علاقه‌مند به فوتبال در ورزشگاه یک‌شبه امکان‌پذیر نباشد اما ظرفیت آن باید به تدریج افزایش یابد.

ذوالقدر با بیان اینکه حضور زنان در ورزشگاه جزء حقوق ابتدایی آنهاست،افزود: حضور زنان باعث تلطیف فضای ورزشگاه‌ها می‌شود و اقدامی در جهت اعتلای فرهنگ جامعه است چرا که حضور خانوادگی برای تماشای مسابقات ورزشی صمیمیت بیشتری بین اعضا خانواده ایجاد می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.