مصاحبه کاپیتان اسبق پرسپولیس و تیم ملی را می‌خوانید:

شما برای حضور در ترکیب تیم منتخب فوتسالی‌ها مقابل فان‌باستن و اینفانتینو اعلام آمادگی کردید؟

بازی مقابل فان‌باستن ستاره سابق فوتبال هلند رویایی بود و از من هم برای این بازی دعوت به عمل آمد اما متأسفانه پنج‌شنبه پیک کاری من در آلمان است به همین دلیل نمی‌توانم در این دیدار حضور داشته باشم. دوست داشتم قبل از شهرآورد بازی کنم و از نزدیک ملاقاتی با هواداران فوتبال خصوصاً هواداران پرسپولیس داشته باشم اما حیف شد که نمی‌توانم بیایم.

به شهرآورد برسیم، شهرآورد حساس پایتخت را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

قهرمانی پرسپولیس مسجل شده و استقلال هم امیدوار شده تا باز هم شرایطش را در جدول بهتر کند؛ این مسائل کنار انگیزه‌های متفاوت دو تیم حتماً شهرآورد را بسیار باکیفیت می‌کند. نتیجه شهرآورد قابل پیش‌بینی نیست اما من دوست دارم پرسپولیس برنده شود و جشن قهرمانی بگیرد، چیزی که انصافاً در این فصل لیاقتش را داشته است.

خطرناک‌ترین و بهترین بازیکنان شهرآورد را چه کسانی می‌دانید؟

مامه تیام و علی علیپور خطرناک‌ترین بازیکنان دو تیم هستند که فکر می‌کنم شانس اصلی دو تیم برای گلزنی باشند.

با دوستان قدیمی در آلمان و احیاناً همدوره‌های فوتبالی‌تان بر سر شهرآورد کری نخواندید؟

(می‌خندد) باور کنید در آلمان سرم خیلی شلوغ است. مربی‌گری در هامبورگ و سایر کارها باعث شده فرصت سر خاراندن نداشته باشم. از طرف دیگر وحید هاشمیان دوست نزدیکم این‌جا در‌ آلمان نیست که با او شوخی کنم. فری زندی را هم مدت زیادی است که ندیده‌ام تا با هم کری بخوانیم و با کس دیگری هم کری نخواندم.

چه شد که به یکباره به هلند سفر کردید و تماشاگر بازی علیرضا جهانبخش شدید؟

علیرضا همیشه با من در تماس است. جهانبخش از من برای حضور در بازی آلکمار دعوت کرده بود به همین دلیل آخر هفته قبل به هلند رفتم و بازی علیرضا را از نزدیک دیدم، دیداری که در آن جهانبخش بهترین نمایش را داشت. علیرضا بازیکن بسیار خوبی است که درون و بیرون زمین بهترین است. سرمربی جهانبخش از عملکرد فنی و اخلاقی‌اش رضایت دارد و خوشحالم که او نماینده بسیار خوبی برای فوتبال ایران است. علیرضا پتانسیل فنی خیلی خوبی دارد و حتماً می‌تواند در جام جهانی هم بدرخشد و به تیم‌های بزرگ راه یابد.

جهانبخش به حضور در بوندس‌لیگا علاقه‌مند است؛ آیا واقعاً توانایی بازی در لیگ معتبر آلمان را دارد؟

جهانبخش با توجه به شرایط فوتبال هلند، برای پیشرفت باید به فوتبال آلمان برود. البته علیرضا حتماً جدا از توانایی بازی در بوندس‌لیگا در ایتالیا، اسپانیا و انگلیس هم قادر به بازی هست. علیرضا قبلاً هم از تیم‌های خوبی در سایر کشورهای اروپایی پیشنهاد داشت اما به او گفتم در هلند بماند و بیشتر پیشرفت کند و فکر می‌کنم وقتش رسیده که به یک تیم بهتر و بزرگتر برود.

یعنی ما می‌توانیم مانند زمان حضور شما، علی دایی، علی کریمی و... باز هم شاهد حضور لژیونرهای بزرگ در تیم‌های خوب اروپایی باشیم؟

فکر می‌کنم این بحث کلیشه‌ای شده. فوتبال ما کمبودهای زیادی در ساختن بازیکنان و مشکلات دیگر دارد اما امیدوارم با درخشش بازیکنان‌مان در جام جهانی شاهد حضور چند بازیکن در لیگ‌های معتبر اروپایی باشیم.

از شرایط تیم هامبورگ چه خبر؟ شنیده می‌شود در حال سقوط است.

وضعیت هامبورگ اصلاً خوب نیست. از هامبورگ خاطرات خوب زیادی دارم و الان هم در رده‌های مختلف این تیم مربی‌گری می‌کنم. هامبورگ ۸، ۹ هفته بیشتر پیش‌رو ندارد، بازی‌هایی که در آن‌ها کار بسیار سختی را پیش‌رو دارد.

شما پیشنهاد و اقدامی در جهت بهبود وضعیت هامبورگ نکردید؟

مسئولان هامبورگ همه کار برای این تیم انجام دادند، سرمربی این تیم را هم عوض کردند و... اما متأسفانه همه این کارها هم جواب نداد و به نظر هیچ چاره‌ای برای بقای هامبورگ باقی نمانده است.

دوست داریم نظرتان را در مورد صحبت‌های علی کریمی و مناظره‌اش بدانیم.

به نظرم شفاف‌سازی باید بیشتر شود. صحبت‌های علی کریمی هم از سر دلسوزی بود و منظور بدی نداشت.

اما بحث‌های علی کریمی به دستیار و بدن‌ساز تیم ملی هم کشیده شد که واکنش کی‌روش را به همراه داشت.

بالاخره بین اهالی فوتبال همیشه ممکن است مشکلاتی پیش بیاید. منافع ملی جایگاه خودش را دارد.

با این وجود معتقدید فساد در فوتبال ما وجود دارد؟

بله، فساد در فوتبال ما وجود دارد که باید با آن مبارزه شود تا هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای به وجود نیاید. متأسفانه شاهد آن هستیم که برخوردی هم اتفاق نمی‌افتد یا حداقل نوع برخوردها به آن شکل که باید و شاید بازدارنده نیست.

در رابطه با آشتی‌کنان علی کریمی و علی دایی چه نظری دارید؟

این دو بزرگ فوتبال مشکلی نداشتند. اختلاف نظر همیشه وجود دارد اما به نظرم قهری وجود نداشت، با این وجود روبوسی دو بزرگ فوتبال ایران صحنه خوبی بود و علی کریمی به عنوان کوچکتر به خوبی پیشقدم شد و صحنه‌های زیبایی به وجود آمد.

درخصوص شرایط پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و شکست سنگین مقابل السد چه نظری دارید؟

بالاخره در فوتبال برد و باخت وجود دارد ولی این موضوع نشان می‌دهد پرسپولیس با وجود تیم قدرتمندی که دارد حتماً با مشکلاتی مواجه است که برانکو باید هر چه زودتر آن‌ها را برطرف کند وگرنه ممکن است در بازی‌های بزرگتر این مشکلات خودش را بیشتر نشان دهد.

محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالات برای پرسپولیس مشکل‌ساز نمی‌شود؟

پرسپولیس مجموعه خوبی را در اختیار دارد و نیمکت تیم هم کامل است. خوشبختانه برانکو هم حفظ شد و با این مربی تمدید قرارداد صورت گرفت به همین دلیل فکر می‌کنم پرسپولیس حتماً می‌تواند در مسابقات آینده هم بدرخشد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.