دینفس نیوز گزارش داد، لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که به همراه چند سناتور دیگر به اراضی اشغالی سفر کرده بود، پس از  دیدارهایش با مقامات صهیونیستی هشدار داد که وقوع یک جنگ میان اسرائیل و نیروهای مورد حمایت ایران بسیار محتمل و نزدیک است.

وی در ادامه گفت که حزب‌الله لبنان یک تاسیسات در این کشور ایجاد کرده تا راکت‌هایش را به مهماتی با هدایت‌پذیری دقیق تبدیل کند و نیروهایش را نیز در ساختمان‌های شهری همچون آپارتمان‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها مستقر کرده است.

وی که عضو ارشد کمیته خدمات مسلح مجلس سنا به شمار می‌آید، گفت که به دلیل نبود یک استراتژی درست برای عقب راندن ایران و روسیه (در سوریه) از سوی دولت ترامپ و متحدان اروپایی واشنگتن فشارها بر اسرائیل افزایش یافته است.

این سناتور آمریکایی با ادعای این‌که کشورش برای مقابله با داعش کارهای موثری انجام داده است، ابراز نگرانی کرد که اسرائیل در مرزهایش با خطرات متعدد از سوی شورشیان، نیروهای وفادار به بشار اسد (رییس‌جمهور سوریه) و حزب‌الله مواجه است.

وی با تکرار ادعاهای واهی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورمان، گفت: بدترین کابوس اسرائیل این است که عناصر نیروهای اسد به همراه حزب‌الله و نیروهای ایرانی در مرزهایشان باشند. به نفع ماست که ماشین اسد ـ ایران را متوقف کنیم.

گراهام و کریس کاتر دیگر سناتور آمریکایی که این روزها به اراضی اشغالی سفر کرده بود، از دولت ترامپ خواستند تا طرحی را برای مقابله با ایران و روسیه به کنگره ارائه دهد و گراهام همچنین از جامعه بین‌الملل خواست تا مبارزاتش را (در این زمینه) افزایش دهد.

وی همچنین با ادعای این‌که «ایران ممکن است از طریق حزب‌الله پای اسرائیل را به جنگ در لبنان بکشاند»، گفت: اما اقدام بعدی ترامپ چیست؟ من می‌خواهم به رییس‌جمهور بگویم که ایرانی‌ها در حال آزمایش او هستند. اگر یک سیاست مناسب برای مقابله با ایران در روسیه در سوریه وجود داشت چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی و صهیونیستی در حالی ادعاهای واهی خود مبنی بر حضور نظامی کشورمان در سوریه را تکرار می‌کنند که مقامات ایران تاکید می‌کنند حضور ایران در سوریه تنها به صورت مستشاری و بنا به درخواست دولت مشروع دمشق بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.