الیوم السابع گزارش داد، ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا در اولین سفر یک نخست وزیر این کشور به تونس طی ۱۰ سال اخیر اعلام کرد، آماده حمایت از اصلاحات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در تونس است.

راخوی پس از دیدار با باجی قائد سبسی، رئیس جمهور تونس گفت: اسپانیا و کشورهای اتحادیه اروپا از روند دموکراتیک ثابتی که تونس با وجود دشواری‌ها در پیش گرفته قدردانی کرده و از اصلاحات اقتصادی مهمی که برپایه تحقق توسعه اقتصادی و اجتماعی مطلوب در تونس است، حمایت می‌کنند.

وی تاکید کرد: مادرید خواهان توسعه روابط دوجانبه به ویژه از طریق گسترش سرمایه‌ گذاری این کشور در تونس و تحکیم روابط در همه زمینه‌هاست.

نخست وزیر اسپانیا هم گفت: دیدگاه‌های دو کشور در ارتباط با مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای و در راس آن مبارزه با تروریسم و موضع‌گیری‌ها درباره بحران لیبی یکسان است.

 

اسپانیا با داشتن ۶۴ موسسه و فراهم کردن شش هزار ۵۸۱ فرصت شغلی در تونس ششمین سرمایه‌گذار خارجی در این کشور محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، به دنبال درخواست سیاستمداران و سندیکاهای کارگری تونس که خواهان تغییر برخی وزیران کابینه شده بودند، یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس اعلام کرد، قصد ندارد اصلاحاتی در کابینه انجام دهد.

الشاهد با بیان اینکه تغییر کابینه هر ۱۸ ماه به نفع کشور نیست، احزاب سیاسی را به ترجیح دادن منافع محدود خود به منافع ملی، آن هم بدون پیشنهاد شفاف جایگزین متهم کرد.

وی در خصوص روند مبارزه با فساد گفت: این اقدام ادامه دارد چرا که عبور از مشکلات موجود در کشور تنها با پایان دادن به فساد امکان‌پذیر است. فاسدان می‌دانند که دستگیر خواهند شد و به همین دلیل به دنبال تعطیل کردن کار دولت از طریق کمپین‌ها هستند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.