روابط عمومی سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای درباره قیمت کاروانهای حج تمتع سال آینده اعلام کرد: با وجود افزایش نرخ ارز و افزایش هزینه‌ها در کشور میزبان، خادمان زائران بیت‌الله الحرام تمام همت خود را به‌کار بستند تا هزینه‌های حج سال جاری کمترین میزان افزایش را داشته باشد.

پایین‌ترین قیمت کاروانهای حج سال ۹۷، حدود ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان  و قیمت گرانترین کاروان حج سال آتی، حدود ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

هزینه تمام شده برای سفر حج بالاتر از ارقام فوق بوده اما در راستای تامین رفاه حجاج بیت‌الله الحرام با پیگیری سازمان حج و زیارت و مساعدت بانک ملی ایران، مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تحت عنوان مساعدت بانک به زائرانی که طی سالهای گذشته در بانک ملی ثبت‌نام کرده بودند، از سرجمع هزینه های تمام شده کسر و به رقم حداقل ۱۲ میلیون و ۱۰۰ و ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

در هنگام ثبت نام علاوه بر مبلغ ثبت نام اولیه زائران در بانک، سود ودیعه حج ایشان نیز محاسبه و از کل هزینه کاروان کسر خواهد شد و زائران تنها هزینه ما به التفاوت را پرداخت خواهند کرد.

ضمناً به منظور تامین رفاه زائران تمهیداتی اندیشیده شده تا هزینه سفر حج در دو مرحله از زائران دریافت شود که بخش اول هزینه‌ها مبلغ ده میلیون تومان خواهد بود که مبلغ ثبت نام اولیه زائران در بانک و همچنین سود سپرده حج از آن کسر خواهد شد و زائران در این مرحله تنها هزینه ما به التفاوت تا سقف ده میلیون تومان را پرداخت خواهند کرد.

لازم به توضیح است در خصوص پرداخت بخش دوم هزینه‌های سفر حج اوایل سال آینده اطلاع رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.