حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه اخیر رئیس‌جمهور سابق کشورمان به مقام معظم رهبری گفت: امیر مومنان علی(ع) حکمتی در نهج البلاغه دارند با این محتوا که «فِی تَقَلُّبِ الْأَحْوَالِ عِلْمُ جَوَاهِرِ الرِّجَالِ» یعنی ماهیت افراد در بالا و پایین شدن و تحول روزگار روشن می‌شود.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور سابق کشورمان مسیری را برگزیده است که ماهیتی متفاوت از خود نسبت به دوران مسئولیت خود نشان می‌دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری خطاب رهبر معظم انقلاب به همه مسئولان سابق کشور مبنی بر لزوم پاسخگو بودن به جای اپوزیسیون شدن، گفت: رئیس‌جمهور سابق کشورمان تصور می‌کند که می‌تواند لیدر اعتراضات اخیر مردم شود، اما این یک توهم است، چرا که مالباختگان مؤسسات مالی به دنبال ایشان به راه نخواهند افتاد.

اکرمی:فکر، قانون و اخلاق برای آقای احمدی‌نژاد هیچ معنایی ندارد

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: احمدی‌نژاد متکلم‌وحده و نویسنده تنها شده است خدا می‌داند گاهی داستان بنی‌صدر برایم تداعی می‌شود اما ظاهراً چاره‌ای غیر از این نیست که او را به پای محاکمه بکشانند تا به او بگویند این اظهارات و رفتارها پیامدش چیست.

حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در مورد نامه اخیر احمدی‌نژاد به رهبر معظم انقلاب بیان داشت: در دوره هشتم که مجلس شورای اسلامی بودم و با احمدی‌نژاد مواجه می‌شدم رسماً اعلام می‌کرد من مجلس، قانون و مصوبات را قبول ندارم و حتی مجلس شورای اسلامی را نفی می‌کرد. او یک جواب من‌درآوردی به سوال مجلس از خودش داد و رفت.

اکرمی تصریح کرد: در دوره ریاست جمهوری وی شاهد بودیم که برای یک نامه ۱۱ روز خانه‌نشین شد. او اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نامزد نمی‌شود اما بعد رفت و داوطلب شد و در آخر هم این نامه نشانگر آن است که فکر، قانون و اخلاق برای آقای احمدی‌نژاد هیچ معنایی ندارد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهارداشت: من نمی‌دانم احمدی‌نژاد دنبال چه چیزی است، انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت امسال و انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۹۴ برگزار شده است حالا او می‌گوید ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان نه! پس چه چیزی آری؟ فقط خواسته تو آری؟ 

وی تصریح کرد: واقعاً گفتار احمدی‌نژاد هیچ مبنا و ضابطه‌ای ندارد و از نظر اخلاق و انصاف نیز چیزی از سوی وی رعایت نمی‌شود. احمدی‌نژاد به دست خودش همه خاکریزها و تکیه‌گاه‌هایش از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام را از سر راه بر می‌دارد.

اکرمی تأکید کرد: توده مردم و انسان‌های فهمیده می‌گویند که چطور این آقا با این رفتار در مجمع تشخیص مصلحت باید صندلی داشته باشد تازه آنجا هم که می‌رود حرف نمی‌زند و ساکت است و نظر نمی‌دهد وگرنه می‌توانست خیلی از مطالبش را در همان مجمع بگوید و لااقل همانجا نیز پاسخ بگیرد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد متکلم‌وحده و نویسنده تنها شده است و هرچه دلش می‌خواهد می‌گوید. خدا می‌داند گاهی داستان بنی‌صدر برایم تداعی می‌شود که البته برای نظام گران و سنگین تمام می‌شود اما ظاهراً چاره‌ای غیر از این نیست که او را به پای محاکمه بکشانند تا به او بگویند این اظهارات و رفتارها پیامدش چیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.