سردار اسماعیل کوثری جانشین سپاه ثارالله تهران در حاشیه مراسم ترحیم و بزرگداشت شهدای حادثه پاسداران تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این فرقه‌ها بر اساس شعار انگلیسی‌ «تفرقه بیانداز و حکومت کن» درست شده است.

وی تصریح کرد: این فرقه هر تفکری که داشته کسی به آنها کاری نداشته و بحث موجود پیرامون ناامنی است که در پاسداران تهران در گلستان هفتم ایجاد کرده‌اند.

سردار کوثری افزود: آن افراد خیال می‌کردند نظام جمهوری اسلامی که در دو صحنه با آنها مدارا کرد تا مردم کمتر آسیب ببیند این بار نیز این گونه عمل می‌کند.

جانشین سپاه ثارالله تهران به قصد و نیت این گروه اشاره و تصریح کرد: اصل قضیه این بود که آنها با خودمختاری و قلدری می‌خواستند جلوی پلیس بایستند.

وی افزود: آنها همان کار داعشی را انجام دادند و با یک دستگاه اتوبوس سه نفر از مأموران ناجا و با یک بسیجی را به شهادت رساندند.

وی با رد این مطلب که دستگیری و درگیری با دراویش به دلیل تفکر آنها بوده اعلام کرد: به دلیل ناامنی‌هایی که در پاسداران تهران به وقوع پیوست و شهادت ۴ نفر از عزیزان ناجا سریع وارد عمل شد تا امنیت را به ارمغان بیاورد.

سردار کوثری در واکنش به اقدام این دراویش، گفت: حکم از نظر ما اعدام است چرا که اقدام آنها مشروط بوده است و به شهادت ۴ نفر منجر شده است.

جانشین سپاه ثارالله تهران ادامه داد: دراویش تخلفی کردند و ماشینی را سرقت کرده بودند و می‌خواستند به فرمان ناجا تمکین نکنند و بعد از آن بود که این قضیه را شروع کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.