در ادامه خبرهای منتشر شده درباره طرح آتش بس ۳۰ روزه در غوطه شرقی، وزیر خارجه روسیه از حمایت این کشور از آتش بس در سوریه خبر داد.

در حالی که جنجال‌های رسانه‌ها و مقام‌های غربی و عربی مخالف دولت سوریه درباره اوضاع «غوطه شرقی» ادامه دارد، شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز جمعه برای دومی روز متوالی درباره وضعیت سوریه تشکیل جلسه دهد.

 قرار بود در جلسه روز پنجشنبه شورای امنیت طرح مشترک کویت و سوئد که خواستار آتش‌بس یک ماهه و محکومیت اقدامات ارتش سوریه در غوطه بوده، به رأی گذاشته شود اما این موضوع که به امروز جمعه موکول شد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه گفت که مسکو آماده بررسی طرح آتش‌بس یک ماهه در سوریه است البته به شرطی که جبهه‌النصره از این آتش‌بس مستثنی شود(جزئیات بیشتر).

حالا امروز جمعه، این مقام ارشد روس بار دیگر درباره آتش بس در سوریه اظهارنظر جدیدی کرده است.

به گزارش اینترفکس، لاوروف امروز با انتقاد از جنجال‌ها علیه دولت سوریه گفت که اتهام‌زنی‌ها علیه دمشق درباره نقض قوانین انسان دوستانه در غوطه شرقی، سوالات زیادی ایجاد کرده است.

وزیر خارجه روسیه به قطعنامه پیشنهادی به شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش بس در سوریه اشاره و تاکید کرد که در قطعنامه ضمانت‌هایی درباره اجرای آتش بس از سوی «ستیزه جویان» دیده نشده است.

دیپلمات ارشد روس البته تاکید کرده که این کشور آماده حمایت از قطعنامه پیشنهادی درباره آتش بس در سوریه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.