با این حال بر اساس داده های دفتر آمار ملی انگلیس تعداد قابل توجهی از شهروندان اتحادیه اروپا که رقم آنها حدو ۲۲۰ هزار نفر است در طی همین یک سال به انگلیس مهاجرت کرده اند. 

مقایسه این آمار نشان می دهد که تفاوت بین تعداد شهروندان اروپایی مهاجر به انگلیس وآن هایی که این کشور را ترک کرده اند در فاصله زمانی اکتبر سال ۲۰۱۶ تا سپتامبر سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۹۰ هزار نفر می شود که پایین ترین سطح در ۵ سال اخیر است. 

مجموع خالص تفاوت ورود و خروج مهاجرین از انگلیس، در این ۱۲ ماه از ۲۴۴ هزار به ۲۹ هزار نفر کاهش یافته است. در هر صورت این رقم خروج مهاجرین از انگلیس خیلی دورتر از هدف اعلام شده محافظه کاران حاکم بر این کشور است که در سال های ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ کاهش مهاجرین از کشورهای اتحادیه اروپا را زیر ۱۰۰ هزار نفر وعده داده بودند. 

دفتر آمار ملی انگلیس در گزارشی نوشت: مساله مهاجرت پیچیده است و بر روی تصمیم گیری در مورد آن عوامل زیادی می تواند تاثیر بگذارد که روج انگلیس از اتحادیه اروپا یکی از این عوامل است. 

از طرفی، تعداد شهروندان انگلیسی که به طور دائم از کشور مهاجرت می کنند بیش از افرادی است که برای زندگی کردن به کشور باز می گردند. 

اما ورود افرادی غیر از شهروندان اتحادیه اروپا به انگلیس در حال افزایش است. حدود ۲۸۵ شهروند این کشورهای مختلف در ۶ سال اخیر وارد انگلیس شده و ۸۰ هزار نفر از آنان کشور را ترک کرده اند. 

افزایش ۲۰۵ هزار مهاجر غیر اروپایی به انگلیس بیشترین تعداد در ۶ سال اخیر بوده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.