نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، مصرف الکل می‌تواند خطر بروز بیماری زوال عقل را تا ۳۹ درصد در افراد زیر ۶۵ سال افزایش دهد. 

براساس این پژوهش، افرادی که به صورت دائم از الکل استفاده می‌کنند، خطر بروز زوال عقل در خود را تا ۳ برابر افزایش می‌دهند. 

محققان برای اولین بار درباره ارتباط بین مصرف الکل و بروز زوال عقل پژوهش‌هایی انجام دادند و دریافتند، الکل یکی از مهم‌ترین عوامل بروز زوال عقل در میانسالان و سالمندان است. 

براساس یافته‌های دانشمندان دانشگاه ایالتی کلیولند در اوهایو، افرادی که از نظر جسمی و فکری فعال هستند به مراتب کمتر از دیگران در معرض بیماری خطرناک آلزایمر قرار می‌گیرند. 

بررسی گسترده پژوهشگران روی پرونده ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به آلزایمر نیز نشان می‌د‌هد، بین مصرف الکل و بروز این بیماری ارتباط کاملا مستقیم وجود دارد.

محققان سازمان جهانی آلزایمر (ADI)، در گزارش سال ۲۰۱۵ خود در لندن پیش‌بینی کردند که شمار بیماران مبتلا به زوال عقل در جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۱۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد؛ در انگلستان حدود ۶۳۷ هزار نفر علائم دمانس دارند و هزینه سالیانه مراقبت از آن‌ها ۱۷ میلیارد پوند است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.