تیم فوتبال اوسترشوندس سوئد در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۴-۲ مغلوب آرسنال انگلیس شد و از دور مسابقات لیگ اروپا کنار رفت.

سامان قدوس بهترین بازیکن تیم سوئدی در این دو بازی بود تا حدی که بعد از بازی رفت مورد تمجید آرسن ونگر قرار گرفت و در بازی برگشت نیز بهترین بازیکن میدان شناخته شد.

بی بی سی انگلیس در همین رابطه گفت و گویی با قدوس انجام داد و در خصوص تمجید ونگر از وی پرسید و ستاره ایرانی نیز گفت: از تمجید سرمربی آرسنال بسیار خوشحال شدم. مربی بسیار بزرگی است اما من بهتر هم می توانم بازی کنم.

قدوس در پاسخ به این سوال که فکر می کند بتواند روزی به آرسنال ملحق شود گفت: امیدوارم این اتفاق رخ دهد. حضور در این تیم رویایی خواهد بود.

وی لیگ مورد علاقه‌اش را لالیگا عنوان کرد و گفت: تیم محبوب من رئال مادرید است اما می دانم که بازی کردن در این تیم بسیار سخت است. البته اگر این اتفاق رخ می داد می توانستم جای بنزما بازی کنم! دوست دارم مودریچ پاس بدهد و من گل بزنم.

قدوس درباره رد پیشنهاد سلتاویگو و تمدید قرارداد با اوسترشوندس گفت: خوشحال شدم که این تیم اسپانیایی مرا می خواست اما مدیر باشگاه قبول نکرد و پیشنهاد تمدید را ارائه کرد که به سود دو طرف بود. من تابستان جدا خواهم شد. مشکلی در قرارداد در این خصوص وجود ندارد و اجازه جدایی خواهم گرفت.

وی درباره علت پذیرفتن پیشنهاد بازی در تیم ملی ایران در حالی که می توانست عضو تیم ملی سوئد در جام جهانی باشد گفت: تصمیمی احساسی و البته منطقی بود. خانواده ام گفتند هر تصمیمی بگیرم از من حمایت می کنند. البته بیشتر با قلبم انتخاب کردم و از این تصمیم خوشحالم.

ملی پوش ایرانی اوسترشوندس در پاسخ به این سوال که حضور کی روش چقدر در گرفتن این تصمیم دخیل بوده گفت: البته که حضور این مربی بزرگ نیز در تصمیم من نقش داشت اما هدف اصلی‌ام بازی کردن برای ایران بود.

قدوس درباره رویارویی با مراکش در نخستین بازی جام جهانی روسیه گفت: از این تیم شناخت کافی ندارم البته آنها اشرف حکیمی را دارند که عضو رئال مادید است. بقیه را زیاد نمی شناسم.

وی درباره همگروهی با اسپانیا و پرتغال نیز گفت: نمی‌توانم با حرف بگویم چقدر ازهم گروه شدن با اسپانیا و پرتغال خوشحال شدم چون بازی این تیم‌ها را از کودکی تنها در تلویزیون می‌دیدم و از هم‌گروهی با آن‌ها خیلی خوشحال شدم. فکر می کنم ایران توان صعود از این گروه سخت را دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.