امام جمعه شهرستان طبس درگذشت

دقایقی پیش حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه طبس در سن 75 سالگی به دلیل ایست قلبی درگذشت.

حجتالاسلام سیدابراهیم مهاجریان پنجم مرداد 1321 هجری شمسی در روستای دشتغران از توابع شهرستان طبس در خانوادهای مذهبی دیده به جهان گشود.

وی در سن 12 سالگی در حوزه علمیه طبس تحصیلات مقدماتی علوم دینی را آغاز و به فراگیری ادبیات عرب پرداخت و در سال 1335 برای ادامه تحصیل به شهرستان فردوس عزیمت کرد و در مدت چهار سال (1339) دروس مقدماتی را به اتمام رساند.

مهاجریان در سال 1339 در سن 18 سالگی به منظور بهرهوری از درس اساتید بنام حوزه علمیه وارد مشهد شد و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا( ع) در مدرسه علمیه سلیمانیه از محضر اساتید برجستهای استفاده کرد.

وی در سال 1340 در سن 19 سالگی در شهرهای مشهد، گرگان، لرستان و کرمان تبلیغ را شروع کرد و همزمان با تبلیغ به فعالیت بر علیه رژیم ستم شاهی پرداخت.

 مهاجریان مقدم  در سال 1348 تدریس را در حوزه علمیه مشهد شروع و در سال 1351 مدرسه علمیهای به نام مقدس حضرت حجت (عج) تأسیس کرد.

در زلزله سال 1357 طبس به عنوان کمکرسانی در کنار سایر اقشار به طبس رفت و در جلسات سخنرانی برای زلزلهزدگان مصیبت زده طبسی در تسکین قلوب داغدارشان نقش مؤثری ایفا کرد و تا بازسازی طبس حضور داشت و عضو شورای روستای دشتغران شد.

در سال 1359 به قائم مقامی کمیته انقلاب اسلامی از طرف آیت الله واعظ طبسی منصوب شد.

مهاجریان با توجه به اهمیت و نقش حساس ائمه جمعه در سال 1368 از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابلاغی به امامت جمعه شهرستان طبس منصوب شد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.