اینتل امروز اعلام کرد که با همکاری کمپانی‌های بزرگی همچون مایکروسافت، Dell، لنوو و HP قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی لپ‌تاپ های جدیدی را روانه بازار کند که دارای ارتباط پرسرعت ۵G هستند.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی اینتل، کاربران می‌توانند تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی لپ‌تاپ‌ های جدیدی را خریداری کنند که بدون استفاده از مودم‌های خارجی امکان برقراری یک ارتباط مخابراتی سریع و از نوع ۵G را دارند. اینتل اعلام کرده است تولید این لپ‌تاپ ها قرار است در همکاری نزدیک با چندی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لپ‌تاپ در دنیا صورت بگیرد.

این لپ‌تاپ های جدید قرار است با بهره‌مندی از مودم‌های جدید اینتل از شبکه‌های مخابراتی کنونی در رده ۲G، ۳G و LTE نیز پشتیبانی کنند. به این ترتیب اگر این لپ‌تاپ ها در مناطقی مورد استفاده قرار بگیرند که هنوز تحت پوشش شبکه‌های ۵G قرار نگرفته است بازهم امکان ارتباط و استفاده از شبکه‌های مخابراتی قدیمی‌تر ممکن خواهد بود. اینتل اعلام کرده است هدف از تولید این لپ‌تاپ ها، امکان دسترسی به ارتباط‌های تحت سرعت گیگابیت است.

در حالی که تا زمان معرفی و عرضه این لپ‌تاپ‌ها نزدیک به دو سال باقی مانده است؛ هر روز به زمان رونمایی از اولین شبکه‌های ۵G مخابراتی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم. چندی پیش دو اپراتور AT&T و Verizon اعلام کردند که تا پایان سال ۲۰۱۸ از اولین شبکه‌های مخابراتی ۵G خود در کشور آمریکا رونمایی خواهند کرد. اپراتور T-Mobile نیز قصد دارد گسترش این شبکه‌های مخابراتی را از سال ۲۰۱۹ آغاز کند.

پیش از اینتل، کوالکام نیز اعلام کرده بود که قصد دارد با همکاری ۱۸ کمپانی بزرگ تولید کننده گوشی‌های هوشمند در دنیا، محصولات عرضه شده در این رده در سال ۲۰۱۹ را به مودم‌های پشتیبان از شبکه ۵G مجهز نماید. هنوز نمی‌توان پیش‌ بینی کرد که تا آن زمان این شبکه‌های مخابراتی تا چه حد گسترش پیدا خواهند کرد اما به احتمال فراوان تنها در بخش‌های محدودی از کره زمین امکان ارتباط با آن‌ها ممکن خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.