اکبر بهنام جو بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل تصریح کرد: نمی‌توان از تأثیر و نقش بیکاری و مشکلات اقتصادی در اعتیاد، طلاق و بسیاری از آسیب‌ها غافل شد.

وی افزود: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید علل پیدایش آن بررسی شود و با یک برنامه جامع و علمی در خصوص رفع علت‌ها اقدام شود.

استاندار اردبیل با تأکید به اینکه در مواجه با آسیب‌های اجتماعی باید تمامی مسئولان مشارکت کنند، اضافه کرد: از جمله این آسیب‌ها اعتیاد است و نباید اجازه داد درمان بر ابتلا پیشگیری گیرد.

به گفته بهنام جو اعتیاد از جمله آسیب‌های اجتماعی است که باید برای مقابله با آن برنامه دقیقی به کار بست و برنامه‌های اجرا شده نیز به صورت مستمر پایش شوند.

وی با تأکید به اینکه عملکرد ادارات در حوزه مبارزه با اعتیاد نیز باید پایش شود، تأکید کرد: در ادامه باید تلاش کنیم نواقص احتمالی برنامه‌ها برطرف شود.

استاندار اردبیل همچنین به آسیب‌های اجتماعی دیگر از جمله طلاق نیز اشاره کرد و افزود: به صورت مستمر باید شاخص‌های اجتماعی و برنامه‌های فرهنگی رصد و پایش شوند.

بهنام جو به ضرورت استفاده از الگوهای موفق مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و بیان داشت: باید در تمامی برنامه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی آگاهانه ورود داشته باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.