جاناتان آلن روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین افزود: آمریکا همواره حامی راه حل دو کشور بوده و این چیزی است که آنها به عنوان راهی برای پاین معضل اسرائیل و فلسطین پذیرفته اند.

وی تاکید کرد: ما مشتاقیم پیشنهادات آنها درباره راه حل دو کشور را بشنویم. توافق بر سر راه حل دو کشور، موضوع مهمی است که همه باید به آن پایبند باشند. 

سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد اظهار کرد: هر اسرائیلی و فلسطینی حق زندگی در صلح و آرامش را دارد و همه حق احترام دارند. پذیرفتنی نیست که هیچ کسی ارتباط فلسطینی ها و اسرائیلی ها به این سرزمین را انکار کند. 

آلن اضافه کرد: تنها زمانی که هر دو طرف خشونت را کنار گذارند، صلح امکان پذیر است.

وی در عین حال تصریح کرد: ما از فعالیت های شهرک سازی اسرائیل در بخش اشغالی کرانه باختری نگرانیم. اسرائیلی ها باید بدانند که این کارها، تعهد آنها به صلح را زیر سوال می برد. 

معاون نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد تاکید کرد: ما از تلاش های رفع اختلاف حمایت می کنیم و همچنین خواستار بازگشت تشکیلات خودگردان به غزه هستیم. 

آلن افزود: ما خواستار باز شدن راه ها برای رفت و آمد افراد و انتقال امکانات به غزه هستیم. 

وی همچنین با ابراز نگرانی از درگیری های رژیم صهیونیستی در مرز سوریه، گفت: به امنیت اسرائیل و حق آنها در دفاع از خود معتقدیم. 

سفیر انگلیس تاکید کرد: قدس باید پایتختی مشترک بین اسرائیل و فلسطین باشد و باید توافقات لازم انجام شود. رسیدگی عادلانه به وضعیت آوارگان فلسطینی نیز در هر گونه توافقی ضروری است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.