فرهاد نوری در گفت‌وگویی با تاکید بر اینکه هیچگاه خشونت در مسلک دراویش نبوده است، به اتفاقات شب گذشته خیابان پاسداران تهران و به شهادت رسیدن ۵ تن  که ۳ نفر از آنها ماموران انتظامی بودند، اشاره کرد و با بیان اینکه دراویش هیچگاه آغازکننده خشونت نبودند، اظهار کرد: دراویش هیچگاه نمی‌خواستند که این اتفاقات بیفتد. آنها همواره تجمعاتی مسالمت‌آمیز داشته‌اند، اما درباره اتفاقات دیشب باید دید که چه کسانی می‌خواهند از این اغتشاشات سود ببرند و تقصیر را بر گردن دراویش بیندازند.

این فعال حقوق دراویش افزود: هیچ کسی موافق خشونت نیست و حتی یک مورد پیدا نمی‌شود که دراویش آغازکننده خشونت، اغتشاش و ضرب و شتم بوده باشند.

وی ادامه داد: فرمانده انتظامی تهران در گفت‌وگویی که با دراویش داشتند، تضمین دادند که هیچ اتفاقی برای دراویش نمی‌افتد و امنیت منطقه را بر عهده گرفتند .

این فعال حقوق دراویش تاکید کرد که  آغازکننده ماجرای دیشب نه نیروی انتظامی و نه دراویش بودند.

نوری با تکذیب هرگونه عاملیت به شهادت رسیدن ماموران نیروی انتظامی توسط دراویش در تهران، اظهار کرد: اتفاقی که شب گذشته افتاد باعث ناراحتی ما شد ، در مسلک و مرام درویش‌ها انجام چنین حرکت‌هایی وجود ندارد. دراویش هیچگاه خشونت‌طلب و عامل آغازکننده درگیری نبودند .

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.