محسن مومنی در گفت و گویی با اشاره به اینکه ستادی تشکیل دادیم در نقطه سقوط که بررسی های فنی صورت می گیرد، اظهار داشت: بررسی ها براساس اعلام نظر کارشناسان و افراد متخصصی که آنجا مستقر هستند صورت می گیرد و اینگونه نیست که هرکسی بتواند تصمیم گیری کند.

وی ادامه داد: محل اصابت هواپیما خیلی جای سختی است و در دیواره است و دسترسی به آن دشوار است.

مدیرعامل هلال احمر اصفهان افزود: تیم چهار نفره نزدیک آنجا شده و تیم ارزیاب هم اعزام شده است و براساس نظر آنها تیم تصمیم گیری کند.

وی بیان داشت: امروز امکان انتقال اجساد وجود ندارد و یک کار خیلی سخت است.

مومنی گفت: محل سقوط اگر یک جای مسطح بود شاید انتقال اجساد امروز امکان پذیر بود اما به دلیل سختی دسترسی باید عملیات خاصی در آنجا صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه هیمالیانوردان هم حضور دارند و از دیشب مستقر هستند، افزود: این افراد با هماهنگی خود ما برای حضور اعلام آمادگی کردند و از جاهای دیگر هم اعلام آمادگی شده است اما حضورشان بستگی به نظر متخصصان دارد.

مدیرعامل هلال احمر اصفهان تصریح کرد: با توجه به ارزیابی همکاران ما تصمیم مجدد گرفته شود که شاید تیم مستقر نزدیک ترین مکان را کمپ بزنند تا به بالگرد نیز دسترسی داشته باشند.

وی بیان داشت: این بررسی های میدانی در حال انجام است و کار پیچیده است و باید مراقب باشیم برای افرادی که اعزام می شوند مشکلی پیش نیاید.

مومنی افزود: محل متلاشی شدن چند کیلومتر و به دیواره است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.