مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هوایی در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت کشف جعبه سیاه هواپیمای atr اظهار داشت: جعبه سیاه هواپیمای atr یک شکل نارنجی در دم این هواپیما است و با توجه به شدت سانحه احتمال جدا شدن جعبه سیاه از دم هواپیما وجود دارد.

وی فزود: به طور قطع کارشناسان صنعت باید اقدام به جداسازی جعبه سیاه از هواپیما کنند و در این لحظه نیروهای منطقه باید مراقب باشند تا جعبه سیاه تحت حفاظت آنها از هواپیما خارج و به متولیان شرکت تحویل داده شود.

سامانی تاکید کرد: احتمال اینکه جعبه سیاه از هواپیما خارج شده باشد وجود دارد بنابراین باید نیروهای منطقه نسبت به حفاظت از آن اقدام کنند تا فرد غیرکارشناس نسبت به جابجایی آن و دسترسی به آن اقدام نکند.

وی ادامه داد: با توجه به تصاویر منتشر شده دم هواپیما یا همان سکان عمودی atr سالم مانده است بنابراین احتمال اینکه جعبه سیاه از هواپیما کنده نشده باشد نیز وجود دارد اما باید توسط کارشناسان از بدنه خارج شود.

وی تاکید کرد: در سانحه هوایی که در قزوین رخ داد متاسفانه جعبه سیاه از هواپیما خارج و ضربه دیده بود بنابراین با توجه به شدت سانحه احتمال اینکه در این سانحه هم جعبه سیاه از هواپیما کنده شده باشد دور از ذهن نیست.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره مدت زمان عملیات خارج‌سازی جعبه سیاه از هواپیما اظهار داشت: اگر شرایط مناسب باشد و دم هواپیما آسیبی ندیده باشد همین امروز جعبه سیاه خارج و تحول متولیان می‌شود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.