دوسال قبل دقیقا در چنین روزهایی، پس از تصمیم دولت روحانی برای بازسازی ناوگان فرسوده هوایی کشور و خرید هواپیما از ایرباس و چند شرکت دیگر اروپایی، منتقدان، حملات گسترده ای علیه دولت تدارک دیده بودند که «مگر خرید هواپیما اولویت چندم کشور است که دولت می‌خواهد دلارهای آزادشده برجام را به پای شرکتهای خارجی بریزد!»

روزنامه وزین کیهان ۱۳بهمن ۱۳۹۴ دولت را متهم کرد که هدف از خرید هواپیما نجات شرکت ایرباس از ورشکستگی است. یک رسانه دیگر اصولگرا با انتقاد از وزیر راه نوشت: با پول خرید هواپیما از فرانسه و آمریکا ۲.۲ میلیون شغل در کشور از دست رفت! خبرگزاری نسیم افزود: با پول خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ به راحتی می‌توان ۳۲ بار یارانه نقدی به ملت ایران داد.

صداوسیما در گزارشی با انتقاد از خرید هواپیما اعلام کرد: «آیا پسندیده است که منابع ارزی آزاد شده در پساتحریم صرف خرید هواپیما شود؟»

برنامه تلویزیونی پایش هم یک نظرسنجی گذاشت و ثابت کرد که خرید هواپیما اولویت آخر مردم است!

همان روزها نوشتم که خدا کند همزمان با این هجمه سنگین منتقدان به دولت، هواپیمای فرسوده ای دوباره سقوط نکند چرا که همه آبرو و حیثیت منتقدان اصولگرای دولت برباد خواهد رفت.

اما آن هواپیمای فرسوده امروز سقوط کرد!

هواپیمای ۲۵ ساله ای که ۷سال در شیراز زمین گیر بوده اما مدتی قبل به دلیل نیاز ناوگان هوایی کشور «توسط مهندسین مجرب و متخصص داخلی تعمیر و مجددا وارد ناوگان شده است».

منتقدان دیروز خرید هواپیما از صبح تابحال درحال صدور پیام تسلیت هستند، اما بخشی دیگر از آنها از ساعتی قبل حملات سازمان دهی شده خود را به دولت آغاز کرده اند که «چرا ناوگان هوایی کشور فرسوده است؟!»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.