سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، درباره هجمه‌هایی که در طول سالیان گذشته به رهبر معظم انقلاب وارد شده، اظهار داشت: کسانی که سیر ۴۰ ساله انقلاب را دنبال کنند، به‌خوبی می‌دانند که از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون چند نقطه هدف قرار گرفته است. یکی از این اهداف، دین، ارزش‌ها و باورهای دینی بوده و کسانی که حکومت جمهوری اسلامی را نمی‌پسندند، هدفشان زدن دین و ارزش‌ها در عرصه حکومت است.

وی افزود: نقطه دوم مردم است. آنها می‌دانند که پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی ما حضور مردمی است و این را نمی‌پسندند. نقطه سومی که هدف هست، «ولایت» است. دشمن به‌خوبی فهمیده است که در پیدایش انقلاب و تداوم ۴۰ ساله آن ولایت‌فقیه نقش ستون فقرات را داشته و دارد. نقطه چهارم روحانیت است. روحانیت که در پیروزی انقلاب و تداوم انقلاب هم به‌عنوان بازوی نظام و بازوی ولایت نقش ارزنده‌ای را ایفا کرده است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان با بیان اینکه این نقاط در طول ۴۰ سال هدف دشمنان بوده است، اظهار داشت: بر این اساس کسی که مسائل سیاسی را تحلیل کند به‌وضوح می‌بیند که بدخواهان، دین و ولایت را نمی‌خواهند. در صدد ضربه به عقبه مردمی نظام هستند و می‌خواهند نقش تأثیرگذاری روحانیت را کم کنند. البته حضور باشکوه و تماشایی مردم عزیز ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد تاکنون سر دشمنان به سنگ خورده است و ان شاءالله به سنگ می‌خورد.

آیت‌الله خاتمی در پاسخ به اینکه چرا بیشتر حملات دشمن متوجه رهبر معظم انقلاب می‌شود، گفـت: دلیلش آن است که می‌بینند آن بزرگی که رهبری مردم را به‌عهده دارد، چراغ راه هم هست. به‌موقع هشدار می‌دهد، خط دشمن را بیان می‌کند و می‌خواهند این چراغ روشنگر نباشد. اینها درست فهمیدند که خیمه ارزشمند انقلاب ولایت‌فقیه است و در پی براندازی هستند. از جمله گام‌هایی که برای براندازی بر می‌دارند تخریب ولایت است که بحمدالله مردم ما روز به‌روز بر وفاداری‌شان افزوده شده است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال یکی از اقداماتی که اخیراً برای هجمه به ولی فقیه انجام می‌دهند راه‌اندازی شایعات بی‌پایه‌ و مضحکی همچون طرح مسئله جانشینی ایشان در مجلس خبرگان است. بالاخره این مستکبرین و مزدورانشان در هر برهه‌ای به دستاویزی برای هجمه به ایشان نیاز دارند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان تاکید کرد: البته این رویکرد امروز و دیروز دشمنان نیست و از ابتدای انقلاب دروغ‌پردازی و شایعه‌پردازی یکی از امورات جاری و روزمره آنها بوده اما الحمدلله مردم ما بصیرت دارند و هر خبری را باور نمی کنند بخصوص خبرهایی که در فضای مجازی از سوی بیگانگان هدایت می‌شود و چه بسا از این خبرسازی‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.