سومریه نیوز گزارش داد، اسامه نجیفی، معاون رئیس جمهوری عراق گفت: برای انتخابات شروطی داشتیم و دولت وعده داده که آنها را برآورده کند. ما با انتخابات مخالف نیستیم اما باید این امر در شرایط طبیعی انجام شود.

وی افزود: از آمریکا نخواسته‌ام که انتخابات را به تاخیر بیندازد و این مطلب کذب و شایعه است.

نجیفی با بیان اینکه دلیلی برای حضور نیروهای خارجی در عراق وجود ندارد مگر با موافقت دولت این کشور، افزود، حضور این نیروها برای آموزش نیروهای عراقی و تضمین عدم بازگشت داعش مهم است، اما این امر منوط به موافقت دولت عراق است.

وی ادامه داد، دلایل دودستگی سیاسی فراوان است بخشی از آنها داخلی و بخشی از آنها مداخله‌های خارجی است که بازتاب داخلی دارند.

نجیفی تصریح کرد، انتخابات برگزار خواهد شد و این مردم هستند که تعیین می‌کنند چه کسی برود و چه کسی بماند.

 

وی درباره لیست «العراقیه الوطنیة» به ریاست ایاد علاوی گفت: به خاطر عدم وجود طرح‌های حقیقی در آن و قادر نبودن رهبرانش به حل مشکلات، با بسیاری از سیاست‌های این لیست موافق نیستیم.

النجیفی تاکید کرد، بسیاری از رهبرانی که با الوطنیه بودند تلاش کردند به ائتلاف ما بپیوندد، اما من رد کردم. به نظرم آنها آماده نبودند و ما قدرتی برابر با الوطنیه داریم و با آن در رقابت هستیم و صحبت درباره ورود ما در این لیست عجیب است.

 

وی درباره اثیل النجیفی برادرش که استاندار اسبق نینوا بود، گفت: او به لحاظ سیاسی هدف گرفته شد و در حال حاضر به دلیل مشکلات قضایی ورود به انتخابات را رد می‌کند.

انتخابات عراق ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.