رویترز گزارش داد، طارق رمضان، اندیشمند و اسلام‌شناس سوئیسی و نوه حسن البنا، مؤسس اخوان المسلمین که پس از محکومیت به تجاوز  جنسی در بازداشت موقت به سر می‌برد، عصر جمعه به بیمارستانی در فرانسه منتقل شد.

کمیته حمایت از اندشیمندان اسلامی سوئیس اعلام کرد: با توجه به این که وی مبتلا به ام‌اس است، منتظر آزمایش‌های پزشکی جهت تصمیم‌گیری درخصوص آزادی و یا ادامه حبس وی در زندان هستیم.

طارق رمضان در شهری در اطراف پاریس از زمان طرح اتهام علیه وی در دوم فوریه سال جاری میلادی در بازداشت به سر می‌برد.

دادگاه استیناف پاریس پنجشنبه گذشته درخواست اعتراض به بازداشت وی را مورد بررسی قرار داد و در جریان آن این دادگاه دستور داد آزمایش و معاینات پزشکی لازم جهت روشن شدن حقیقت وضعیت سلامتی وی صورت گیرد تا طبق نتایج این معاینات در این باره در تاریخ ۲۲ ماه جاری میلادی تصمیم‌گیری شود.

با استناد به نخستین گزارش پزشکی وکیل طارق رمضان اعلام کرد که وضعیت سلامتی موکلش که روز پنجشنبه با آمبولانس به دادگاه آمده بود، برای ماندن در بازداشتگاه مناسب نیست.

یکی از نزدیکان رمضان تاکید کرد که وضعیت سلامتی وی وخیم است به ویژه این که دادگاه به همسر و فرزندان وی اجازه ملاقات نمی‌دهد.

 پس از این که دو زن از رمضان در اواخر ماه اکتبر شکایت کردند و پرونده خود را به سه قاضی جهت بازجویی تحویل دادند، رمضان به تجاوز جنسی متهم شد.

رمضان تمامی اتهامات مبنی برتجاوز جنسی به دو زن در اکتبر ۲۰۰۹ میلادی در لیون و در مارس ۲۰۱۲ میلادی در پاریس را رد کرد.

رمضان ۵۵ ساله،  استاد سابق مطالعات اسلامی معاصر در دانشگاه آکسفورد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.