بعد از اعتراضات مکرر پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی در مورد اینکه داوران لیگ برتر انگلیس مراقب سلامت بازیکنانشان نیستند و باید سختگیرانه‌تر با بازیکنان خاطی برخورد شود، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به داوران قاره سبز دستور داده است که در تورنمنت‌های اروپایی، در برخورد با بازیکنانی که مرتکب خطاهای شدید می‌شوند جدی‌تر برخورد کنند و بیش از پیش مراقب بازیکنان باشند.

در هفته‌ای که رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا از سر گرفته می‌شود، پیر لوئیجی کولینا، رییس کمیته داوران یوفا از داوران این اتحادیه خواسته بازیکنانی که تکل‌های خشن می‌زنند یا خطاهای شدید انجام می‌دهند را سختگیرانه‌تر مجازات کنند.

کولینا در بیانیه‌ای گفت: «ما باید بازیکنانی داشته باشیم که بتوانند بازی کنند پس باید مراقب سلامت آنها در زمین بازی باشیم. ما نمی‌خواهیم شرایطی به وجود آید که در آن آینده یک بازیکن به خاطر مصدومیتی جدی ناشی از یک تکل یا خطای شدید به مخاطره بیفتد، حالا آن تکل یا خطا می‌خواهد عمدی یا سهوی باشد. باید با بازیکنی که مرتکب چنین خطاهایی می‌شود و ریسک مصدومیت بازیکن تیم مقابل را افزایش می‌دهد، برخورد شود. بازیکنان باید درک کنند که لازم است به حریف‌شان احترام بگذارند و همان رفتار مثبتی که دوست دارند با خود آنها صورت بگیرد، در مورد بازیکنان حریف هم نشان دهند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.