'رضا فضل زرندی' معاون قضایی دیوان عدالت اداری جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به ایتالیا، پس از دیدار با 'جووانی مامونه' رئیس دیوان عالی این کشور به خبرنگار ایرنا گفت: امروز (پنجشنبه) در این دیدار ضمن بررسی ساختار قضایی ایران و ایتالیا، تداوم این گفت وگوها و افزایش همکاری های قضایی مورد تاکید قرار گرفت. 
جووانی مامونه رئیس دیوان عالی کشور ایتالیا نیز گفت: این دیدار برای شناخت متقابل نظام حقوقی و تبادل تجربیات دو کشور بسیار مفید بود.
وی افزود، معاون دیوان عدالت اداری ایران در این دیدار راهکارهایی قضایی ارائه کرد که در پی تحقق آن هستیم و ما نیز در چند مورد، راهکارهایی را به دوستان ایرانی پیشنهاد کردیم.
هیات ایرانی قرار است با &#۳۹;پائولو گروسی&#۳۹; رئیس دیوان قانون اساسی ایتالیا و دانشگاه &#۳۹;ساپیئنتزا &#۳۹; نیز دیدار کند. 
این هیات همچنین به منظور گسترش روابط و تبادل اطلاعات و تجربیات در بخش قضایی روز سه شنبه با 'السنادرو پائینو' رئیس شورای حکومتی ایتالیا دیدار کرد. 
در این نشست در باره اصول حاکم بر دادرسی اداری دو کشور از جمله ساختار تشکیلات حقوق اداری، صلاحیت ها، نحوه تصمیم گیری ها و تقویت همکاری های قضایی مشترک، بحث و تبادل نظر شد. 
طرف ایتالیایی سال گذشته در چارچوب توافقات میان دو کشور ضمن سفر به ایران در باره تبادل تجربیات و اطلاعات بخش حقوق اداری دو کشور، با همتای ایرانی خود گفت و گو کرد و قرار شد این مباحث در ایتالیا ادامه یابد. 
در این دیدارها، بحث و بررسی پیرامون اصول حاکم بر دادرسی اداری دو کشور از جمله ساختار تشکیلات حقوق اداری، صلاحیت ها، نحوه تصمیم گیری ها و زمینه های همکاری مشترک میان دو کشور و موارد مشابه به بحث گذاشته می شود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.