«ماریا زاخارووا» امروز (پنجشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در ساختمان وزارت امورخارجه روسیه گفت: اینکه بسیاری از سفرهای شهروندان روسیه به ایالات متحده از جمله سفرهای تجاری، ورزشی، فرهنگی و خانوادگی به دلیل محدودیت های آمریکا صورت نمی گیرد، انزجار آور است.
سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه خاطرنشان کرد: پس از کاهش شمار کارکنان نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در روسیه که شماری از آنها از کارکنان بخش کنسولی آمریکا بودند، صدور روادید آمریکایی برای شهروندان روس به یک سوم کاهش یافته است.
زاخارووا گفت: کاهش شمار کارکنان بخش کنسولی تصمیم طرف آمریکایی بود که با هدف سیاسی ویژه اتخاذ شد تا احساسات مردم روسیه را علیه دولتشان برانگیزد.
مقام روس خاطرنشان کرد که بر اثر کاهش کارکنان بخش های کنسولی روسیه در آمریکا، دوره انتظار برای مصاحبه به منظور صدور روادید به ۸۵ روز افزایش یافته است. 
وی همچنین گفت که روسیه و آمریکا درباره مسائل مربوط به صدور روادید دو کشور رایزنی خواهند کرد. 
مسئله روادید میان روسیه و آمریکا از تابستان گذشته با اخراج ۴۵۵ نفر از کارکنان مراکز دیپلماتیک آمریکا از روسیه در پاسخ به تحریم های ضد روسی آغاز شد.
آمریکا در پاسخ به این اقدام از اول ماه سپتامبر پارسال صدور روادید برای شهروندان روسیه را به شدت کاهش داد و مقام های آمریکایی علت این وضعیت را کاهش کارکنان دیپلماتیک خود در این کشور بیان کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.