در ادامه رایزنی های دوره ای جمهوری اسلامی ایران و روسیه پیرامون برجام و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین، «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و «سرگئی ریابکوف» وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در تهران دیدار و در مورد آخرین تحولات مربوط به برجام و مسائل بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کردند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با تشریح مواضع کشورمان در خصوص برجام، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای حراست از حقوق حقه خود تاکید کرد.

عراقچی همچنین با تشریح مواضع کشورمان پیرامون تحولات منطقه ای و بین المللی، بر اهمیت تداوم رایزنی های مستمر بین ایران و روسیه تاکید کرد.

** تمجید از رویکرد مسئولانه ایران در ایفای تعهدات برجامی

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیرخارجه روسیه نیز در این دیدار با پراهمیت توصیف کردن مشورت های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، رویکرد مسئولانه کشورمان در ایفای تعهدات برجامی خود را مورد تمجید قرار داد.

معاون وزیرخارجه روسیه تاکید کرد که هیچ کشوری نباید به خود اجازه بدهد که با تفاسیر و مطالبات یکجانبه، مبانی پذیرفته شده حقوقی بین المللی و دیپلماسی را مخدوش کند.

 «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در امور کنترل تسلیحات و عدم اشاعه و مذاکره کننده این کشور در مذاکرات هسته ای ایران وگروه ۱+۵ که به ایران سفر کرده است ، امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه در تهران با «غلامحسین دهقانی» معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه نیز دیدار و گفت وگو کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.