آسوشیتد پرس گزارش داد، مقام های آلمان از کاهش ۱۲۲۸۵ نفری تعداد پناهجویان راهی شده به سمت خاک این کشور در ماه ژانویه نسبت به زمان مشابه در سال گذشته میلادی خبر دادند.

بر اساس اسناد دولتی منتشر شده از سوی دولت آلمان، در ژانویه امسال تعداد ۱۴۴۷۶ پناهجو وارد خاک این کشور شده اند. این درحالیست که این تعداد در دسامبر سال گذشته میلادی ۱۳۰۸۲ نفر ثبت شده است.

به گفته وزارت کشور آلمان عمده پناهجویان وارد شده به این کشور در ماه ژانویه را شهروندان سوریه، عراق و نیجریه تشکیل می دهند.

لازم به ذکر است با وخیم تر شدن اوضاع سوریه و عراق در سال ۲۰۱۵ میلادی و تشکیل موج جدیدی از انبوه پناهجویان اروپا که اکثریت آنها را شهروندان این دو کشور تشکیل می دادند، دولت آلمان پیوسته از افزایش روزانه میزان پناهجویان وارد شده به خاک این کشور خبر داده و همواره در این خصوص ابراز نگرانی می کرد.

 گفته می شود اقدامات کشورهای اروپایی در خصوص افزایش امنیت و کاهش ضریب نفوذ مرزهای خود از یک سو و همچنین مبارزه فعالانه آنها با قاچاقچیان انسان در مدیترانه ار سوی دیگر منجر به کاهش میزان پناهجویان روانه شده به سمت قدرت های اقتصادی مطرح قاره سبز و در صدر آنها آلمان شده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.