شهریار عسکری در خصوص میزان آلاینده‌های پدیده گرد و غبار امروز در خوزستان اظهار کرد: در پی وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت ۱۴ امروز (سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه) میزان ذرات ریزگرد در هوای اهواز ۹۰۰۰ میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان حد مجاز آلاینده‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است، اکنون غلظت گرد و غبار در اهواز ۶۰ برابر حد مجاز است.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: همچنین میزان ریزگردها در ماهشهر ۲۱۰۱ میکروگرم بر مترمکعب، در امیدیه۱۵۵۰ میکروگرم بر مترمکعب، در سوسنگرد ۲۲۹۴میکروگرم بر مترمکعب، در آبادان ۱۵۲۳ میکروگرم بر مترمکعب، در شادگان ۴۹۳ میکروگرم بر مترمکعب، در حمیدیه ۲۲۸۴ میکروگرم بر مترمکعب، در بهبهان ۲۲۳ میکروگرم بر مترمکعب، در شوش ۳۸۲۱میکروگرم بر مترمکعب، در بندر امام ۸۰۳میکروگرم بر مترمکعب، در  دزفول۱۸۴۴ میکروگرم بر مترمکعب ، در خرمشهر ۷۴۷ میکروگرم بر مترمکعب، در اندیمشک ۱۷۶ میکرو گرم بر متر مکعب اندازه‌گیری شده است.

عسکری بیان کرد: بدین ترتیب میزان غلظت ریزگردها در سوسنگرد بیش از ۱۵ برابر حد مجاز،در ماهشهر بیش از ۱۴ برابر حدمجاز، در حمیدیه بیش از ۳۲ برابر حد مجاز و در امیدیه و آبادان  بیش تر ۱۰ برابر حدمجاز  و در دزفول بیش از ۱۲ برابر حدمجاز رسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.