علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره مرگ کاووس سیدامامی فعال محیط زیست و عضو هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع)، در زندان اوین، گفت:صبح امروز (دوشنبه 23 بهمن) فراتر از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جلسه‌ای با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس و با حضور نایب رئیس مجلس، جناب آقای مطهری برگزار و فیلم وی در زندان اوین را مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه کاووس سیدامامی متاسفانه به هر دلیل شرایط زندان را نتوانسته تحمل کند، ادامه داد: هرچند وی در سلول عادی نگهداری نشده است، در واقع این فرد با توجه به اینکه استاد دانشگاه بوده، در سلول مناسب نگهداری شده است.

نماینده بروجرد در مجلس افزود: در فیلم مذکور هم نشان می‌دهد که کاووس سیدامامی پیراهن خود را در آورده و برای خودکشی آماده می‌شود. خانواده وی نیز این اتفاق را پذیرفتند لذا درخواست کالبدشکافی هم نکرده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تاکید کرد: خودکشی کاووس سیدامامی در زندان اوین در این جلسه که با حضور تعدادی از نمایندگان و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، برگزار شد نیز تائید شد.

کواکبیان: وزیر اطلاعات موضوع خودکشی سیدامامی را شفاف توضیح دهد

همچنین عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار توضیح وزیر اطلاعات درباره موضوع خودکشی سیدامامی طی روزهای اخیر شد.

به گزارش مهر، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس در پایان جلسه علنی عصر امروز مجلس گفت: چند روز قبل یکسری از فعالان زیست محیطی دستگیر شده اند که ما مطلع نشدیم اما با مرگ دکتر سید امامی که از اساتید دانشگاه امام صادق(ع) بوده، گفته اند که اتهام اینها جاسوسی بوده و این فرد خودکشی کرده است.

کواکبیان تاکید کرد: درخواستم این است که وزیر اطلاعات به طور شفاف برای مردم توضیح دهد که اگر اتهام اینها جاسوسی بوده با کدام سرویس در ارتباط بوده‌اند و اگر خودکشی نیز اتفاق افتاده، مسئولان زندان چرا دقت نمی کنند که چنین اتفاقاتی رخ ندهد؟

گفتنی است همچنین ۴۲ نماینده نیز در تذکر کتبی به وزرای اطلاعات و دادگستری نسبت به تکرار موضوع خودکشی برخی متهمان در زندانها و بی دقتی به این مسئله تذکر دادند.

 


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.