احد وظیفه در گفت‌وگوdd اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها به سبب عبور امواج تراز میانی از شرق کشور امروز( ۲۱ بهمن) بارش پراکنده و وزش باد در برخی از نقاط استان‌های کرمان، سیستان و  بلوچستان، هرمزگان، یزد، اصفهان، گلستان، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود. 

وی با بیان اینکه فردا (۲۲ بهمن) این وضعیت در برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان بلوچستان رخ می‌دهد، تصریح کرد:‌ از اواخر فردا و اوایل روز دوشنبه (۲۳بهمن) سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: این سامانه روز دوشنبه (۲۳ بهمن)‌ در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و از اواخر وقت در سواحل شمالی و شمال غرب سبب بارش باران و برف خواهد شد.

وظیفه با اشاره به اینکه سامانه فوق در روز سه شنبه( ۲۴ بهمن) تقویت می‌شود، تصریح کرد: این سامانه علاوه بر مناطق فوق بخش‌های جنوب غرب و مرکز را هم در بر می‌گیرد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: تا ظهر چهارشنبه (۲۵ بهمن) همچنان بارش در مناطق ذکر شده تداوم دارد و از بعدازظهر این روز بارش در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و تمرکز بارش در سواحل شمالی و شمال شرقی خواهد بود.

به گفته وظیفه، در این روز به سبب نفوذ توده هوای سرد، کاهش دما در نوار شمالی و تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه به سبب وزش باد شدید روز دوشنبه (۲۳ بهمن) پدیده گرد و خاک در برخی نقاط خوزستان و ایلام و روز سه شنبه (۲۴ بهمن) در جنوب خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد:‌ روز چهارشنبه (۲۵ بهمن) وزش باد شدید در غالب مناطق خواهیم داشت، همچنین این سامانه روز پنجشنبه ( ۲۶ بهمن) از سمت شمال شرق از کشور خارج می‌شود.

وظیفه در پایان، درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا (۲۲بهمن) صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار محلی و در اواخر وقت افزایش ابر با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۲۳ بهمن) ابری و غبار صبحگاهی، در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد، اوایل شب افزایش باد و احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۷ وحداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.