سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه ظهر امروز (شنبه ۲۱بهمن) در همایش هم‌اندیشی میهمانان خارجی شرکت کننده در جشن های پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی که می‌توان تاریخ جهان اسلام و بلکه تاریخ جهان را به ماقبل و مابعد آن تقسیم کرد، انقلابی است که مسیر و تاریخ جدیدی برای مسلمانان در عصر جاهلیت جدید گشود.

وی با بیان اینکه تاریخ ما توسط بیگانگان نوشته می‌شد، افزود: جهان اسلام، بخش جدانشدنی جغرافیای عالم غرب به مرکزیت آمریکا بود و ثروت جهان اسلام به غارت می رفت و مسلمانان جامعه عقب مانده بودند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در جهان اسلام با خواست آمریکا و انگلیس شکل یافته و آنها از جهان اسلام یک گورستان ساخته بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در اولین گام‌های خود آمریکا را شکست داد؛ شاه، ایران را یک ایالت از ایالات متحده آمریکا کرده بود، سفارت رژیم صهیونیستی در تهران بود و مشروب فروشی‌ها از کتاب فروشی‌ها بیشتر بود و سقوط شاه یک شوک جدی برای آمریکا و آغاز کار برای شکست‌های دیگر آنها در منطقه و جهان بود.

وی افزود: امام فرمود آنها (آمریکا) هیچ غلطی یعنی هیچ کاری نمی توانند بکنند. سفارت آمریکا که یک جاسوسخانه بود تسخیر شد. آنها ۴۴۴ روز اسیر بودند. برای آزادی گروگان‌هایشان نیروهای ویژه‌ای را تدارک دیدند. در حالی که ما آن موقع یک قدرت دفاعی اطمینان بخش نداشتیم.

سردار سلامی اضافه کرد: همه نیروهای نظامی آنها، هواپیما و هلی‌کوپترهایشان در طبس و در کویر سوختند. طوفان‌های شن ماموران خدا بودند. از آنها چیزی جز خاکستر باقی نماند.

وی گفت: اعتقاد ما این بود که امت اسلام امت واحده هستند. هر مشکلی در هر نقطه ای از جهان اسلام مشکل ماست. عقاید رهبران بزرگ انقلاب ما هم حضرت امام خمینی و هم امام خامنه ای بر این است که اسلام مرز نمی‌شناسد.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه افزود: بعد از جنگ، ما به سمت آزادی فلسطین پیش رفتیم. پیشوایان انقلاب ما به ما یک شعار یاد دادند "اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود".

وی با اشاره به پیش بینی رهبر انقلاب برای نابودی رژیم صهیونیستی، گفت: می دانید رهبر بزرگ ما امام خامنه‌ای کمتر از ۲۵ سال را برای پایان رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که به لطف خدا ملت اسلام این حقیقت را محقق می کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه، اظهار داشت: امروز اسرائیلی‌ها صدای فرزندان مسلمان را کنار مرزهای خود می شنوند و باید آرزوی از بحر تا نهر را فراموش کنند.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی‌های بسیار برای جهان اسلام در پیش است، تصریح کرد: ما یک امت و ملت و سرنشین یک سفینه هستیم، پیامبر(ص) و قرآن ما یکی است و دشمنان و اهداف واحد داریم و اطمینان داریم که به پیروز بزرگی دست می یابیم، سختی ها را پشت سر گذاشته و امروز نوبت دشمنان است، آنها را در هر نقطه‌ای دنبال می‌کنیم مگر اینکه جهان اسلام را ترک کنند.

خطایی از دشمن سربزند آن را در نطفه خفه خواهیم کرد

همچنین مهر نوشت: فرمانده پایگاه شهید عبدالکریمی نیروی هوایی ارتش، گفت: متناسب با دانش نظامی روز دنیا و تهدیدات امروزی پیش می رویم و دست روی دست نگذاشته ایم. 

امیر سرتیپ دوم خلبان سخاوت عشایری اظهار داشت: بعد از دفاع مقدس هم با انجام رزمایش های متعدد، آموزش های لازم، تربیت نیروهای کارآمد و ساخت و بهینه سازی تجهیزات، آمادگی خود را در حد اعلا و متناسب با تهدیدات روز حفظ کرده ایم و چنانچه خطایی از دشمن سربزند آن را در نطفه خفه خواهیم کرد.

وی حرکت نیروی هوایی ارتش را به سمت خودکفایی به عنوان اولین نیرو، موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت: آمریکایی ها فکر نمی کردند بعد از خروج مستشاران خود، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ماه پرواز بدون دردسر داشته باشد و نیروی هوایی را بعد از شش ماه کاملا زمین گیر می دانستند، در حالیکه بعد از ۴۰ سال هنوز این نیروی الهی با تکیه بر دانش پیشکسوتان و جوانان خود سرپا و آماده اجرای ماموریت هاست و ساخت سیستم ها و قطعات مورد نیاز خود را در دستور کار قرار داده و در این زمینه هم موفقیت های چشمگیری هم کسب کرده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا هواپیماهای ما توان مقابله با جنگنده های نسل چهارم و پنجم را دارند اظهار داشت: ما سیستم ها و تجهیزات جنگنده های خود را بر اساس نیاز روز بهینه کرده و ارتقا داده ایم و این که برخی فکر کنند هواپیماهای ما همان هواپیماهای قدیمی و با سیستم های آن زمان هستند کاملا در اشتباه هستند، گواه این مطلب هم انجام رزمایش های موفقیت آمیز در این چند سال است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.