حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی دادستان قزوین اظهار کرد: سرشبکه و یکی از لیدرهای اصلی ناآرامی‌های گذشته که با رسانه‌های ضدانقلاب نیز در ارتباط بود با تلاش دستگاه‌های امنیتی طی اقدامات مختلف فنی و اطلاعاتی و با هماهنگی دستگاه قضایی استان دستگیر شد.

 

دادستان مرکز استان تصریح کرد: فرد دستگیرشده هماهنگ‌کننده اصلی بی‌حرمتی و آتش زدن مساجد، حوزه علمیه و پایگاه‌های بسیج در تمام شهرستان‌های استان قزوین بوده است.

 

صادقی نیارکی به برخی از اقدامات فرد دستگیرشده اشاره کرد و افزود: متهم مبادرت به جمع‌آوری تصویر از اقدامات تخریب‌گرانه به‌ منظور ارسال به رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب می‌کرد.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین برخورد با برهم زنندگان نظم عمومی جامعه را از وظایف دستگاه قضایی برشمرد و خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی بدون هیچ اغماضی با کسانی که با اقدامات آشوبگرانه و تخریبی نظم و امنیت جامعه را بر هم می‌زنند با توجه به امر قانونگذار برخورد خواهد کرد.

 

صادقی نیارکی تصریح کرد: امنیت و احساس امنیت در جامعه برای دستگاه قضایی یک اصل است، پس در این مسیر کسانی که بخواهند با مقاصد شخصی و با سوءاستفاده از برخی از مشکلات اقتصادی، صنفی و معیشتی مردم نظم و امنیت جامعه را با اقدامات تخریبی و آشوبگرانه مختل نمایند بدانند که با برخورد قاطع دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

 

دادستان قزوین به گسترش استفاده از فضای مجازی در بین جوانان اشاره کرد و افزود: استفاده از فضای مجازی در بین جوانان بسیار افزایش‌ یافته است و دشمن نیز در این مسیر درصدد است تا با استفاده از همین فضای مجازی بسیاری از جوانان را در دام شیطانی خود بیندازد و از آنان برای رسیدن به مقاصد شخصی خود سوءاستفاده نماید که لازم است خانواده‌ها به‌ خصوص پدران و مادران نظارت بیشتری نسبت به فرزندان خود و فعالیت آنان در فضای مجازی داشته باشند.

 

صادقی نیارکی یادآور شد: پرونده فرد دستگیر شده با عناوین مختلف مجرمانه در دادسرای قزوین و در مرحله تحقیقات است که پس از تکمیل و صدور کیفرخواست جهت صدور حکم به دادگاه ارسال خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.