شامگاه امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه نشست خبری فیلم «اتاق تاریک» به کارگردانی روح‌الله حجازی در پردیس ملت با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

در این نشست از کارگردان این فیلم پرسیده شد که آیا وجود صحنه‌های کومیک با صحنه‌های هولناک برای تلطیف صحنه‌ها بوده است یا نه که او در جواب گفت: در فیلم‌های قبلی‌ام نیز این صحنه‌های کومیک هم وجود داشته است که البته من نام آن را کومیک نمی‌گذارم. به نظرم صحنه‌هایی که باعث خنده مخاطب می‌شود به خاطر همزادپنداری مخاطب است چون جنس آنها شبیه به لحظاتی از زندگی همه ماست و ما تجربه این لحظات را داریم وگرنه من برخی از دیالوگ‌ها را برای خنداندن مخاطب در فیلم قرار نداده‌ام.

حجازی همچنین درباره فیلم «اتاق تاریک‌» به موضوع کودک‌آزاری می‌پردازد و همچنین سختی‌های کار با این موضوع گفت: متاسفانه در سینمای ما خیلی کمتر به سمت ساختن فیلمی با این موضوعات می‌روند و معمولا کارگردان‌ها ریسک نمی‌کنند. مشکلی که در ساخت فیلم‌هایی با چنین موضوعی وجود دارد ممیزی است. ضمن اینکه نمی‌توان برخی از مسائل را مطرح کرد. فیلمساز باید تلاش کند به زبانی برسد که به مشکل برخورد نکند و در عین حال بتواند موضوع مورد بحث را مطرح کند.

او افزود: درباره این فیلم دوست داشتم صرفاً در سطح باقی نمانم و در موضوع عمیق شوم.

در ادامه خبرنگاری درباره طولانی بودن فیلم و اینکه به نظر او باید ۳۰ دقیقه از فیلم کوتاه شود از کارگردان سوال پرسید که حجازی به خاطر اینکه خبرنگار سوال‌کننده از رسانه‌های اصولگرا بود اینگونه پاسخ داد: خوشحالم از اینکه برخی از رسانه‌ها قبلا مضمون فیلم را می‌زدند اما بعد از مدتی یاد گرفتند که از تکنیک ایراد بگیرند. مشکل این رسانه‌ها این است که بین مردم نیستند در صورتی که من با مردم این فیلم را دیده‌ام و همه آنها تا انتها فیلم را دیده‌اند و با آن ارتباط برقرار کرده‌اند. مشکل دوستان فاصله داشتن با مردم است. این رسانه‌ها همین حرف‌ها را درباره فیلم «آقا و خانم میم» هم می‌گفتند اما همین فیلم در زمان اکران ششمین فیلم پرفروش سال شد.

حجازی افزود: چند روز قبل یکی از خبرگزاری‌های اصولگرا متنی منتشر کرده بود که چند رسانه اصولگرای دیگر آن را بازنشر کرده بودند. متن در واقع نقد خجالت‌آوری به فیلم بود که من وقتی پیگیر شدم متوجه شدم این متن با اسم مستعار نوشته شده است. در اینجا می‌خواهم به این رسانه‌ها بگویم حرمت قلم را پاس بدارید.

در واکنش به گفته‌های این کارگردان، یکی از خبرنگاران به نام بردن رسانه‌ها و متهم کردن همه این رسانه‌های اصولگرا اعتراض کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.