امروز (چهارشنبه) در یکی از حساسترین دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران، صنعت نفت در ورزشگاه تختی آبادان میزبان پرسپولیس بود و در نهایت سرخپوشان پایتخت با ارائه نمایشی تحسین برانگیز به برتری سه بر صفر رسیدند.

پرسپولیس با کسب این پیروزی ۵۴ امتیازی شد تا فاصله چندانی با قهرمانی مجدد در لیگ نداشته باشد و صنعت نفت آبادان هم ۲۹ امتیازی باقی ماند.

«بیژن حیدری» قضاوت این دیدار را که در حضور بیش از ۱۳ هزار تماشاگر برگزار شد، برعهده داشت.

هرچند صنعت نفت با انگیزه زیادی این دیدار را آغاز کرد، اما پرسپولیس خیلی زود بر روند بازی مسلط شد و در دقیقه ۱۳ ارسال «وحید امیری» در دهانه دروازه به «فرشاد احمدزاده» رسید تا این بازیکن گل نخست سرخپوشان پایتخت را به ثمر برساند.

در دقیقه ۲۷ «علی علیپور» بهترین گلزن لیگ برتر ایران با حرکتی انفرادی و با شوتی از پشت محوطه جریمه گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند.

بازیکنان میزبان که تحت تاثیر عملکرد خوب پرسپولیس قرار گرفته بودند، ریتم همیشگی خود را از دست داده و توانی برای ایجاد موقعیت گلزنی نداشتند.

در نهایت نیمه نخست این دیدار با برتری دو بر صفر شاگردان «برانکو ایوانکوویچ» سرمربی پرسپولیس به پایان رسید.

در نیمه دوم هم برتری پرسپولیس حفظ شد و در دقیقه ۵۵ کار هماهنگ «محمد انصاری» و «وحید امیری» توپ را به «علی علیپور» رساند تا این مهاجم تیزهوش گل سوم صدرنشین لیگ را به ثمر برساند.

این هفدهمین گل علیپور در فصل جاری لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران بود.

در دقیقه ۶۰ «فراز کمالوند» سرمربی نفت آبادان «جاسم کرار» را تعویض کرد که این هافبک پرحاشیه عراقی با ناراحتی زمین را ترک کرد و به جای نشستن روی نیمکت به رختکن رفت.

در دقایق باقی مانده بازیکنان پرسپولیس به حفظ توپ و کنترل بازی پرداختند و در نهایت با پیروزی سه بر صفر زمین را ترک کردند.

*ترکیب صنعت نفت:

داود نوشی صوفیانی، حسین بغلانی، مسعود ابراهیم‌زاده، علی عبداله‌زاده(حسین ساکی)، سعید لطفی، مگنو باتیستا، آگوستو سزار، کرار جاسم (میلاد جهانی)، حامد پاکدل، محمد شادکام(طالب ریکانی) و لوسیانو پریرا

*ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، حسین ماهینی(کمال کامیابی نیا)، محسن ربیع خواه، وحید امیری، فرشاد احمدزاده(بشار رسن)، علی علیپور(احمد نورالهی) و گادوین منشا

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.