اسکای نیوز عربی گزارش داد، بر اساس اظهارات مقامات ارتش رژیم صهیونیستی و وکیل عهد التمیمی، نوجوان فلسطینی بازداشت شده توسط اسرائیل این دختر نوجوان (۱۷ ساله) باید در ۳۱ ژانویه به همراه مادرش مریم در دادگاه حاضر می‌شد، اما محاکمه آنها به ششم فوریه جاری به موکول شد که پس از آن بار دیگر تا ۱۳ همین ماه به تعویق افتاد.

مقامات دستور دادند تا عهد و مادرش تا پایان یافتن دوره محاکمه در بازداشت بمانند.

در همین راستا کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل نسبت به نحوه برخورد مقامات اسرائیل با این پرونده انتقاد کرد، در حالی که اتحادیه اروپا نیز نسبت به بازداشت نوجوانان که عهد نیز جزو آنهاست، ابراز نگرانی کرد.

این نوجوان فلسطینی به علت مشارکتش در درگیری‌ها با نیروهای اسرائیلی از زمان کودکی‌اش به یک چهره معروف تبدیل شده و به همین دلیل امکان محکومیت او به چند سال زندان وجود دارد.

دادستان نظامی اسرائیل ۱۲ اتهام را به این دختر فلسطینی نسبت داده که علاوه بر پنج مورد که شامل تحریک، تهدید و پرتاب سنگ می‌شوند،‌ هفت مورد دیگر مربوط به کتک زدن سربازان اسرائیلی است.

پیشتر عهد التمیمی به همراه یکی از نزدیکانش در ۱۵ دسامبر گذشته در تظاهرات علیه تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل دستگیر شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.