رویترز گزارش داد، وی افزود که کارشناسان آمریکایی درحال تحلیل تاثیر احتمالی تحریم های جدید علیه نفت ونزوئلا هستند.

طبق آمار موسسه «تامسون رویترز»، تحریم های مالی آمریکا علیه ونزوئلا، فروش نفت خام این کشور عضو اوپک به ایالات متحده را به پایین ترین حد خود از سال ۱۹۹۱ رسانده است.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را به فساد و نقض حقوق مخالفان متهم کرده و تحریم هایی علیه آن وضع کرده است.

مقامات واشنگتن دولت مادورو را عامل ایجاد مشکلات اقتصادی و سیاسی در ونزوئلا معرفی کرده اند اما مادورو می گوید: کشورش درگیر یک جنگ اقتصادی تحت رهبری کاخ سفید شده و هدف دولت ترامپ براندازی دولت وی است. اتحادیه اروپا نیز تحریم هایی علیه دولت ونزوئلا اعمال کرده است.

از سوی دیگر، تیلرسون اخیر احتمال کودتای ارتش ونزوئلا علیه دولت مادورو را مطرح کرده بود. تیلرسون روز پنجشنبه گفته بود: در تاریخ ونزوئلا و کشورهای آمریکای جنوبی، در برخی زمان ها ارتش به عنوان عامل تغییرات در شرایطی که اوضاع کشوری رو به وخامت بوده، عمل کرده است.

«ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع ونزوئلا در واکنش به اظهارات تیلرسون خاطرنشان کرد: اعضای نیروهای مسلح ونزوئلا به شدت اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه آمریکا را محکوم می کند. زمانی که فردی نیروهای مسلح را به سرنگونی دولت آن کشور دعوت می کند، این نشان دهنده عدم احترام برای آن کشور است.

واشنگتن در ادامه فشارها بر کاراکاس، چین را متهم کرده است که با قراردادهای مبهم به دولت ونزوئلا کمک کرد.

«دیوید مالپاس» معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور بین الملل گفته که چین از طریق یک رشته سرمایه گذاری های مبهم به عنوان پرداخت وام، به دولت ونزوئلا کمک می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.