همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، آیت الله هاشمی شاهرودی و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در حرم امام راحل حضور یافتند و به مقام شامخ ایشان ادای احترام کردند. اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با یادگار امام حجت الاسلام سید حسن خمینی دیدار کردند.

آیت الله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم گفت: مردان بزرگ همواره در تاریخ زنده‌اند. زندگی انسان‌ها با آثار وجودی و برکات آنها است. خداوند متعال در این زمینه به امام ما بزرگترین توفیق را داد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و تحولی که در جهان ایجاد کرد از برکات وجود امام است، گفت: بیداری اسلامی، احیاء مقاومت اسلامی در برابر زورگویان و...از جمله این برکات است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه امام در تاریخ زنده خواهد ماند و یک فلش در وجدان تاریخ خواهد بود، گفت: انقلاب امام سه خصلت عمده داشت: اول، شاخصه فقهی و شرعی بودن؛ دوم، تکیه به عقلانیت و سیره عقلا؛ امام تعابیری مانند "خلیفه" را به کار نبردند؛ سوم، تکیه بر توده های مردم و به صحنه آوردن آنها. کاری نکنیم که دشمنان خیال کند می تواند در کشور انشقاق ایجاد کند.

وی گفت: یکی از دستاوردهای امام و توجه ایشان در بازنگری قانون اساسی، مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اداره مجمع، خدمات شایانی کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.