سخنرانی «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت گرامی‌داشت روز شهید  آغاز شد.

وی در آغاز سخنرانی خود ضمن اهدای درود و سلام به خانواده شهدای مقاومت یمن، این روز را به آنها تبریک گفت و تاکید کرد که طبق آیات قرآن آنهایی که در راه خدا جهاد می کنند و شهید می شوند، زنده هستند.

الحوثی با بیان اینکه شهید دارای مبنا و مسئله ای است که فداکاری از این مبنا شروع می شود، تاکید کرد: کسی که در موضع باطل باشد، نزد خداوند متعال به عنوان شهید شناخته نمی شود و چنین فردی هیچ ارتباطی با وعده الهی ندارد.

رهبر جنبش انصارالله تصریح کرد: هر کس متعهد و ملتزم به مبانی حق و عدالت باشد، نزد خدا به عنوان شهید شناخته می شود.

وی عنوان کرد: وعده های بزرگ الهی به شهید موضع و مسئولیت می دهد و شهادت فداکاری آگاهانه و هدفمند و با انگیزه ایمانی صورت می گیرد و فداکاری بدون آگاهی و بدون معرفت نیست.

الحوثی تاکید کرد: کسانی که به ناحق در حملات کشته می ‌شوند، «شهدای مظلومیت» هستند و اما کسانی که برای خود آرمانی عادلانه داشته و در راه رسیدن به این آرمان کشته می ‌شوند، «شهدای مسئولیت» هستند.

رهبر جنبش انصارالله ادامه داد: کسی که تصور می کند این زندگی بدون هر گونه درگیری و چالش است، واقع بین نیست و در عالم خیالات به سر می برد.

وی تصریح کرد: اطاعت از طاغوتیان و جنایتکاران راه حل نیست، بلکه بزرگترین و خطرناکترین مشکل و مصیبت است.

وی تاکید کرد: اگر این دنیا را برای ظالمانی که از ابرازهای قدرت استفاده می‌ کنند، واگذار کنیم اسلام و آرامش در دنیا گسترش پیدا نخواهد کرد.

الحوثی ادامه داد: مزدوران در منطقه عربی هیچ گونه طرح اصیلی که برگرفته از هویتشان باشد، ندارند چرا که کارشان مزدوری است.

رهبر جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه اماراتی ‌ها و سعودی ها وابسته به جبهه آمریکا هستند، افزود: این جبهه به دنبال گسترش فساد بر روی زمین است و ظلم و جنایت را گسترش داده است.

رهبر مقاومت یمن همچنین بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد شهدا و فداکاری‌ آنها و پوشش و انتشار این فداکاری ‌ها در رسانه ‌ها تأکید کرد.

الحوثی ضمن قدردانی از اقدامات وزارت دفاع یمن، گفت که وزارت دفاع به صورت گسترده در همه استان ‌ها برای جذب و آموزش نیروها برای نبرد با متجاوزان به میهن تلاش می‌ کند تا منطقه ‌ای تحت فشار قرار نگیرد.

وی خیانت علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن را یادآور شد و افزود: برغم این خیانت که در نطفه خفه شد، نیروهای انصارالله بسیاری از افراد وابسته به صالح را آزاد کردند.

رهبر جنبش انصارالله تاکید کرد: رسانه‌ های کشورهای متجاوز به یمن در تلاش بودند تا این خیانت را به همه اعضای کنگره مردمی یمن به رهبری علی عبدالله صالح نسبت دهند، ولی این اعضا موضع روشنی در قبال اتفاقات داشتند.

وی با اشاره به درگیری ‌های اخیر عدن عنوان کرد: آنچه در عدن اتفاق افتاد یک بازی‌ میان نیروهای مزدور بود که کشورهای متجاوز از فرصت استفاده کرد و این بازی را به گونه ای هدایت کردند تا در خدمت منافعشان باشد.

الحوثی افزود: خائنانی که در عدن حضور دارند، دلیلی دیگر بر حقیقت آنچه که در دوم سپتامبر رخ داد، ارائه کردند و آن اینکه اقدام آنها تداوم خدمت به متجاوزان است.

رهبر مقاومت یمن، اقدام اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مورد بیت المقدس را یادآور شد و گفت که متجاوزان سعودی و اماراتی قصد دارند آرمان فسطین را نابود کرده و کل منطقه را زیر سلطه رژیم صهیونیستی و آمریکا ببرند.

وی ادامه داد: ما تاکید می کنیم که همیشه در کنار ملت فلسطین هستیم و موضع ما در این زمینه اصولی و تغییرناپذیر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.