سردار قدیر نظامی امشب در سلسله برنامه‌های دهه فجر دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ما توانستیم در این انقلاب سربلند و با عزت ۴۰ سال را سپری کنیم، اظهار کرد: شهدای انقلاب و دفاع مقدس با خون خود درختی که در دهه فجر کاشته شد را آبیاری کردند و به ثمر رساندند.

وی با اشاره به اینکه ورود به ۴۰ سالگی انقلاب نشان از این است که به مرحله کمال و بلوغ رسیده است، افزود: انقلاب از همه سختی‌ها و مشکلات عبور کرده و به یک نظام بالغ تبدیل شده و وارد برهه شریفی از عمر خود خواهد شد.

معاون امور بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تعبیر «موشه دایان» مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی زلزله‌ای در جهان است، گفت: تحلیل این قاتل درست بود زیرا آوار این زلزله بر روی استکبار ریخت به طوری که نقطه آغازی برای شکست صهیونیست‌ها و کاهش نفوذ آنان در منطقه بود.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب کشورهای عربی در مقابل رژیم صهیونیستی زانو می‌زد و این رژیم سرزمین بزرگی را تا فرات در سر می‌پروراند، خاطرنشان کرد: پس از انقلاب مانع بزرگی در مقابل پیشروی این رژیم جنایتکار شد به طوری که در داخل مرزهای خودش نیز با چالش امنیت مواجه شد.

سردار نظامی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را انفجار نور دانستند، گفت: در نگاه امام(ره) انقلاب اسلامی دوران جدیدی از سربلندی و عزت و اقتدار برای مردم مسلمان بود به طوری که آزادگی را در دنیا منتشر شد و ملت ایران به عنوان جامعه آگاه و اسلام به یک دین متعالی در جهان مطرح شد.

وی با بیان اینکه پس از حکومت امام علی(ع)، اسلام توانسته بود یک حکومت دینی و سیاسی تشکیل دهد، اظهار کرد: امام(ره) انقلاب را راهی برای مبارزه با استکبار و نابودی آن می‌دانستند، ایشان انقلاب اسلامی را متفاوت با انقلاب‌های دیگر دنیا عنوان کردند چراکه انقلاب‌ها تنها با اهداف محدود و سطحی بوده در حالی که انقلاب اسلامی از هر نظری متفاوت است.

معاون امور بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه انقلاب پس از پیروزی امانت الهی در دست ماست، تصریح کرد: نباید به سختی‌هایی که در این ۴۰ سال بر انقلاب رفته است، نگاه کرد بلکه باید به عظمت انقلاب اسلامی توجه کرد چراکه با توجه به این عظمت این فشارها بی‌مقدار است.

وی با اشاره به اینکه باید بارها و بارها انقلاب را توصیف و ابعاد آن را بررسی کنیم، ادامه داد: نتیجه زحمات و تلاش‌های همه پیامبران و امامان معصوم را در انقلاب خود به نتیجه رساندیم.

سردار نظامی خاطرنشان کرد: امام(ره) معتقدند که انقلاب آفت‌ها و آسیب‌هایی دارد که نخستین آن فاصله از ارزش‌های اسلامی و اخلاقی است که می‌تواند انقلاب را آسیب‌پذیر کند، دومین آسیب آن اختلاف و تفرقه است که باید دست‌های تفرقه‌انداز را باید قطع کرد.

*بی‌تفاوتی سیاسی بزرگترین خطر برای انقلاب است

وی با اشاره به اینکه امام(ره) به بی‌تفاوتی سیاسی نیز اشاره می‌کند و آن را آسیب می‌داند، گفت: ایشان بی‌تفاوتی سیاسی و عدم دخالت مردم در امور انقلاب را خطرناک می‌دانند.

معاون امور بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه خطر هجمه فرهنگی را نیز امام(ره) هشدار داده بودند، اظهار کرد: امام(ره) فرمودند که نباید در مقابل فرهنگ غرب دچار خودباختگی شویم، امروز نباید اجازه بدهیم بیگانگان با تهاجم فرهنگی جامعه ما مورد حمله قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه سوء مدیریت هم مورد دیگری بود که امام خمینی(ره) به آن هشدار داده بودند، افزود: اتفاقاتی که طی چند مدت گذشته رخ داد به دلیل سوء مدیریت، فهم غلط از شرایط و عدم توجه به شرایط کشور و تذکرات مقام معظم رهبری بود.

نظامی تصریح کرد: نگرانی دیگر محبوس ماندن انقلاب در داخل کشور است که امام راحل این تذکر را داده‌اند و می‌فرمایند که مرزهای انقلاب را فراتر از مرزهای کشور ببریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر اقتدار جمهوری اسلامی مثال زدنی است به طوری که همه کشورها اعتراف می‌کنند که جمهوری اسلامی به یک قدرت بزرگ در جهان و منطقه تبدیل شده است.

معاون امور بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح  با بیان اینکه مقاومت مردم ایران دشمن را عاصی کرده است، تأکید کرد: 40 سال است که امریکا را اسیر خود کردیم؛ آنها در 40 سال گذشته 40 نوع ترفند علیه ما پیاده کردند که یکی از آنها جنگ تحمیلی بود، اما جمهوری اسلامی هر روز قدرتمندتر شد و انقلاب آن از مرزهای کشور بیرون رفت.

وی با بیان اینکه استکبار تلاش کرد که ایران در کشورهای دیگر نفوذ نکند، اظهار کرد: حضور در سوریه و عراق برای اینکه داعش وارد کشور نشود حداقل هدف است، زیرا مدافعان حرم برای دفاع از اسلام و مرزها و ارزش‌های دین حضور یافتند.

سردار نظامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در موقعیت مقتدرانه قرار دارد؛ تأکید کرد: تهدیدهای امروز با تهدیدهای اول انقلاب متفاوت است، آن زمان تهدیدها به دلیل ضعف‌های ما بود اما امروز به دلیل ترس آمریکا و رژیم صهیونیستی از انقلاب است.

وی با بیان اینکه برای تداوم انقلاب باید همان ارزش‌های انقلاب را حفظ کرد، افزود: بقای انقلاب در وحدت کلمه و تبعیت از ولایت فقیه است و باید از آن‌ها مراقبت کرد.

معاون امور بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: نباید مشکلات اقتصادی مانع از رسیدن به اهداف بزرگ ما شود و سوء مدیریت‌ها خللی در این جریان وارد کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.