حسن روحانی شامگاه پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: این روزها برای همه مردم ما خاطرات بسیار فراوانی را به همراه دارد و آن آرزویی که مردم ۱۴ سال در انتظار آن بودند که امام به کشورش بازگردد و به تعبیر روایتی که شهید مطهری تبیین می کرد، خورشیدی که از مغرب طلوع می کند و به سمت شرق آمد، آمدن امام به معنای آمدن سرافرازی، استقلال، عزت و عظمت برای این کشور بزرگ بود.

وی ادامه داد: مردم توانستند در یک انقلاب دینی و مردمی به آن هدف بلندی که قرن ها در انتظار آن بودند که سرلوحه آن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود، برسند.

اهم اظهارات رئیس دولت را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*افتخار می کنم در این ایام مبارک توانستم در استان کرمان حضور پیدا کنم. اساس این سفر برای افتتاح پروژه ها بود و بخش زیادی از پروژه ها در شهرستان سیرجان بود که سفر از این شهرستان آغاز شد و این اشکالی ندارد سفرهای ریاست جمهوری از شهرستان ها شروع کنیم، زیرا معتقدیم همه بخش های کشور یکی هستند و افتخار ما این است که مسلمان و ایرانی هستیم و زیر پرچم اسلام هستیم و پرچم سه رنگ ایران با شعار الله اکبر و به آن افتخار می کنیم.

*در پی فرصتی بودم که خدمت مردم عزیز کرمان برسم که در سختی و فشار در زلزله ها قرار گرفته اند و در کرمانشاه حادثه سخت تر بود زیرا مردم عزیزانشان را از دست دادند و بحمدلله در استان کرمان عزیزی از دست نرفت گرچه مردم صدمات جسمی و مالی دیده اند.

* وقتی خانه ای خراب می شود و امن نیست و هوا سرد است، مردم در فشار و سختی قرار می گیرند و اینگونه حوادث و بلایا در واقع برای ما آزمایش و امتحان است و همه در پیشگاه خداوند اعم از دولت و مردم امتحان پس می دهیم و امیدواریم همه ما به کمک هم بتوانیم این مشکلات را جبران کرده و برای آینده کاری بکنیم که با توجه به حادثه خیزی کشور ساختمان ها را به گونه ای مقاوم کنیم که حداقل خسارت را در زلزله ببینیم.

* فردا در مناطق زلزله زده حضور خواهیم داشت و امیدوارم برای مسکن دائمی مردم بتوانم قولی بدهم که این مهم نیز وظیفه انسانی، شرعی و قانونی ماست و همه ما در مقابل مردم مسوول هستیم.

* نزدیکی و همکاری است که استان را می سازد و خوشبختانه در استان کرمان همفکری و همدلی بسیار خوبی بین نمایندگان مجلس و مسوولان استان کرمان برخوردار است.

*نمایندگان همیشه یار دولت بوده اند و با همکاری نمایندگان مردم در خانه ملت توانسته ایم کارهای بسیار خوبی در سطح کشور انجام دهیم و اگر قوای سه گانه و نیروهای مسلح زیر نظر مقام معظم رهبری هماهنگ نباشیم، مسلما کارهای ما با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

*همه چیز در دنیا نسبی است،در مجموع وضع استان کرمان بسیار امیدوارکننده است و این امیدواری نیز نتیجه تلاش مردم، دولت و بخش خصوصی است.

*(با اشاره به کلنگ زنی بیش از 10 هزار میلیارد تومان پروژه در این سفر در استان کرمان):این حجم از پروژه در استان کرمان به معنای این است که مردم استان کرمان مردمی امیدوار هستند که تحرک فراوان دارند.

*استان کرمان هم در دوران انقلاب، جنگ و مسائل دیگر همیشه سهم بسیار حائز اهمیتی داشته و یکی از استان هایی است که قبل از انقلاب و همچنین در دوران جنگ تحمیلی رشادت ها و فداکاری های بسیاری داشته و لشکر 41 ثارالله این استان نمونه بارز این حضور همیشه در صحنه مردم دیار کریمان در صحنه های مختلف انقلاب بوده و امروز نیز برای آبادانی و سرافرازی ایران و استان کرمان تلاشی که صورت می گیرد بسیار قابل تقدیر است.

*هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه از همه امکانات برای آبادانی کشور استفاده کنیم، منابع، توان و امکانات دولت به تنهایی برای دستیابی به پیشرفت کشور کافی نیست و باید از توانمندی کل کشور و ایرانیان و منابع جهانی استفاده کرده و نباید تنها به منابع خودمان اتکا کنیم، زیرا کافی نیست.

*نمی توانیم با فناوری های گذشته کشور را در مسیر پیشرفت قرار بدهیم ، باید جذب سرمایه گذاری با استفاده از روش های جدید صورت گیرد و دیگر نباید سرمایه گذار بیاید و در تک تک وزارتخانه ها پشت در بایستد تا نوبتش برسد و این همه مشکلات و پیچ و خم های اداری را شاهد باشد.

* اگر نتوانیم از فناوری های نوین به ویژه در زمینه ارتباطات استفاده کرده و نتوانیم به دنیا متصل باشیم، از دنیا عقب خواهیم ماند دیگر زمان آنکه سرمایه گذار بخواهد در کشور بیاید و هفته ها معطل بماند، گذشته است زیرا رقیب زیاد داریم. سرمایه گذار در کشورهای مختلف به سود، اعتماد و امنیت نگاه می کند و کشور ما دارای امنیت بسیار بالا و با مردمانی با فرهنگ بالایی است که دارای منابع غنی و اقلیم جغرافیایی متنوعی است.

*اگر وحدت در استان نباشد و کلام ما یکی نباشد، سرمایه گذار جذب نمی شود اختلافات سیاسی مشکلی نیست، بلکه اهداف پیشرفت و تعالی کشور است.

*بخشی از عزت کشور در سایه خودکفایی و خوداتکایی حفظ می شود. نزولات آسمانی ما کاهش یافته است و باید الگوی مصرف را عوض کنیم

*باید بخشی از اختیارات از مرکز به استان ها منتقل شود؛ دولت در این عرصه گامهای جدیدی برخواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.