سازمان آزادیبخش فلسطین "ساف" از مخالفت خود با تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا برای گنجاندن نام اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در لیست تروریسم خبر داد.

صائب عریقات دبیر کل کمیته اجرایی ساف امروز پنجشنبه طی اظهاراتی تاکید کرد که این سازمان با تصمیم آمریکا علیه هنیه مخالف است.

وی ضمن تاکید بر لزوم برچیدن زمینه های شکاف و دو دستگی داخلی و برقراری آشتی ملی در جهت حراست از برنامه ملی فلسطین، خواستار مقابله با طرح های مربوط به حذف این برنامه شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گروه‌ها و جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین نیز اقدام وزارت خزانه‌ داری آمریکا به قرار دادن نام اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در لیست تروریسم خارجی را محکوم کردند.

حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس اقدام دولت آمریکا را محکوم و تاکید کرد که این اقدام آمریکا تلاشی نافرجام برای اعمال فشار بر مقاومت فلسطین است و میزان جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی و همدستی آن با این رژیم در نادیده انگاشتن حقوق ملت فلسطین را به تصویر می‌کشد.

همچنین عزت‌الرشق عضو دفتر سیاسی حماس این اقدام دولت آمریکا را یک رفتار ظالمانه دانست که بیانگر برخورد دوگانه واشنگتن با مسئله فلسطین است.

از سوی دیگر، خلیل حیه عضو دفتر سیاسی حماس نیز آن را اقدامی سیاسی به منظور زمینه‌سازی برای ترور وی از سوی دشمن صهیونیستی دانست و گفت ما هرگز مشروعیت خود را از آمریکا نمی‌گیریم و به تلاش برای بیرون راندن اشغالگران ادامه می‌دهیم.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز تاکید کرد که این اقدام در راستای ادامه تحرکات و تلاش‌ها علیه ملت فلسطین و حقوق مشروع آن صورت می‌ گیرد.

این جنبش اشاره کرد که چنین اقدامی هرگز در سیاست‌های حماس و مواضع رهبران آن و در راس آنان اسماعیل هنیه تاثیری نخواهد داشت.

کاید الغول عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد که باید با کنار گذاشتن اختلافات و تحقق وحدت ملی، با این اقدام آمریکا مقابله کنیم.

جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین هم اظهار داشت که این اقدام آمریکا هیچ تاثیری بر مقاومت نخواهد داشت و تروریسم حقیقی رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

جنبش آزادگان فلسطین نیز اعلام کرد که ما نسبت به پیامدهای این اقدام آمریکا بر مقاومت فلسطین که می‌تواند چراغ سبز به دشمن صهیونیستی برای تشدید تجاوزات و قتل و کشتار ملت فلسطین باشد، هشدار می‌دهیم.

گردان‌های مجاهدین تاکید کرد که آمریکا می‌خواهد با این اقدام معادلات را به نفع رژیم صهیونیستی بر هم زده و وجهه مقاومت فلسطین را تخریب کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.