تاس گزارش داد، دیمیتری پسکوف با بیان این مطلب افزود: آمریکا نشان داده که شریک غیر قابل پیش بینی روسیه است و انتشار گزارش کرملین این مساله را به خوبی نشان می دهد.

وی افزود: ما باید براساس درکی درست گام برداریم و در راستای تامین منافع ملی کشورمان حرکت کنیم و آنچه را که با منافع خود مطابق می دانیم را انجام دهیم.

پسکوف در واکنش به این پرسش خبرنگاران که از او خواستند نظرش را در خصوص تغییرات احتمالی در اسامی لیست تحریمی آمریکا موسوم به کرملین بیان کند، افزود: به یاد سخنان اخیر رئیس جمهوری روسیه افتادم که گفت این اقدام آمریکا عملی غیر دوستانه و خصمانه نسبت به فدراسیون روسیه است.

اینترفکس نیز به نقل از پسکوف نوشت: نسیم سرد میان مسکو و واشنگتن به چارچوب روابط دو جانبه ما و آمریکا تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیشتر در خصوص گزارش کرملین گفته بود: ما از اقدام های متقابل برابر آمریکا که روابط دو کشور را کاهش می دهد، خودداری می کنیم اما آیا آمریکایی ها فکر می کنند که روسیه دست روی دست می گذارد و اقدامی نمی کند؟

وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی در قالب گزارش تحریمی روسیه با عنوان گزارش کرملین، فهرستی از ۲۱۰ تن را منتشر کرد که در میان آنها اسامی برخی مقام های ارشد دولت پوتین، تجار و ثروتمندان این کشور دیده می شود.

نام سرگئی لاوروف و دیمیتری مدودف به همراه رئیسان شرکت های روس نفت و سبربانک در این فهرست به چشم می خورد.

برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینک زیر وارد کانال تلگرام ما شوید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.