پایگاه خبری آی۲۴ نیوز گزارش داد، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در سخنرانی‌اش در همایش سالانه اندیشکده مطالعات امنیت داخلی اسرائیل مدعی شد: توافق هسته‌ای با ایران که توسط آمریکا حاصل شد به ایجاد رقابت تسلیحاتی در منطقه خاورمیانه منجر شده و به ایران اجازه داده است تحت محافظت جامعه بین‌الملل برنامه هسته‌ای‌اش را توسعه دهد.

وی افزود: من به طور قطع مایلم که اروپا تغییراتی را در خصوص مسئله برنامه موشکی بالستیک ایران اعمال کندt اما این در حالی است که بسیاری از کشورهای اروپای غربی در حال حاضر برای تجارت و کسب درآمد جدید به سمت ایران هجوم برده‌اند.

لیبرمن همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «ارتش لبنان و نیروهای حزب‌الله یک نیروی نظامی هستند»، گفت: اسرائیل در حال آماده کردن خود برای مقابله با یک جبهه متحد در مرز شمالی‌اش است و در صورت وقوع جنگ احتمالی در آینده هر دوی این گروه‌ها هدف قرار خواهند گرفت.

این در حالیست که مقامات ایران تاکید دارند با توجه به شرایط حساس منطقه و آثار زیان‌بار برخوردها و منازعات خشونت بار،  هیچ یک از بحران‌های منطقه راه‌حل نظامی ندارد و همه طرف‌ها باید به گفت‌وگو و راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز پایبند باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.