روزنامه دیلی میل نوشت، ایده این عینک ها بر این پایه است که ساعت بیولوژیک بدن که کنترل ترشح هورمون ها را بر عهده دارد، با نور تنظیم می شود.

سلول های تشخیص نور در چشم که به گیرنده های نوری معروفند، سیگنال هایی به ساعت بدن در مغز ارسال می کنند که ریتم خواب و بیداری را تنظیم می کند.

یک تحقیق که به تازگی توسط محققان بیمارستان دانشگاهی نورث وسترن در آمریکا انجام شد، نشان داد که ساعت بدن همچنین دستور می دهد که چه زمانی لوزالمعده انسولین برای کنترل قند خون تولید کند و مطالعه دیگری که سال گذشته در مجله Diabetes منتشر شد، نشان داد که حساسیت بدن نسبت به انسولین شب ها کاهش می یابد.

همانطور که مشخص شده است، ماندن در خانه، کارکردن در ساعت های نامنظم و یا نبود نور خورشید در زمستان می توانند ساعت بیولوژیک و ریتم شبانه روزی بدن را از بین ببرند. 

عینک گوگل که Re-Timer نام دارد، دارای چهار دیود ساطع کننده نور (LEDs) است که در بالای فریم عینک تعبیه شده است. Re-Timer شبیه یک عینک سفید رنگ بدون لنز است. لامپ ها صبح ها روشن می شوند تا با تاباندن نور سفید به چشم، حساسیت بدن را نسبت به انسولین افزایش داده و سطح قند خون را پایین اورند. 

این عینک ها اکنون در دانشگاه نورث وسترن روی ۳۴ بیمار مبتلا به پره دیابت ( پیش دیابت) تحت آزمایش قرار دارند. در این آزمایش بیماران، این عینک ها را مدت چهار هفته هر صبح به چشم می زنند و سطح گلوکز خون آنها اندازه گیری می شود.

این عینک ها ابتدا برای درمان بی خوابی ساخته شدند؛ اما برای درمان مشکلات مربوط به خواب، این عینک از نور سبز استفاده می کند تا بخشی از مغز را که مسئول تنظیم چرخه خواب و بیداری است، تحریک کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.