ابوالفضل سروش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلیل تصویب نشدن کلیات لایحه بودجه ۹۷ در صحن علنی مجلس گفت: علی رغم چکش کاری کمیسیون تلفیق چند ایراد اساسی به لایحه بودجه  سال ۹۷ وارد بود که مانع از تصویب کلیات این لایحه در صحن علنی مجلس شد.

به گفته وی موضوع هدفمندی یارانه ها از جمله مباحثی است که بسیاری از نمایندگان مجلس نسبت به آن ابهاماتی دارند که مردم منتظر بودند تا در موضوع هدفمندی و حذف برخی یارانه بگیران تدبیری در مجلس صورت پذیرد از این رو می توان گفت که این مسئله به نوعی در مخالفت مجلس با کلیات لایحه دخیل بود چراکه هنوز به خوبی مشخص نیست که دولت قرار است چه سیاستی را در حوزه هدفمندی یارانه ها در سال ۹۷ پیش روی خود قرار دهد.

نماینده تهران با بیان اینکه مباحث مربوط به هزینه ها در بودجه سال ۹۷ از دیگر نکات اساسی برای مخالفت نمایندگان با کلیات لایحه بود، افزود: افکار عمومی سوال‌های اساسی نسبت به نحوه هزینه‌کرد برخی از دستگاه‌ها که ردیف‌های بودجه‌ای داشته و از بودجه عمومی ارتزاق می‌کنند، دارند. البته لازم است بدانیم که کشور محدودیت‌های اساسی در منابع دارد و باید تا جایی که می‌توانیم هزینه‌های اضافه را حذف کنیم.

سروش اضافه کرد: مسائل مهمی در خصوص طرح تحول سلامت و مطالبات بیمارستان‌ها در لایحه دولت بود که دولت قصد داشت به وسیله اوراق مشارکت بخشی از این بدهی را پرداخت کند.

وی در پایان گفت: با این حال  بودجه ترکیبی از نقاط ضعف و قوت است و مخالفان و موافقان لایحه به دنبال دستیابی به بودجه‌ای کارآمد هستند. لذا بررسی روی این لایحه همچنان ادامه خواهد داشت که امیدواریم به نتایج مطلوبی که قطعا محور آن توجه به مطالبات مردمی است، برسیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.