رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا تاکید کردند که جوان دانشجو باید خود را آماده تحولات و انتظارات زمان کنونی کند.

اسحاق جهانگیری در اولین مجمع استانی سمن‌های جوان کشور در شیراز گفت: ما معتقدیم و باور داریم که اگر جوانان فرصت پیدا کنند می توانند آینده خوبی را برای کشور ترسیم کنند. اینکه آنان می‌خواهند بیشتر دیده شوند و کمتر تحقیر شوند، آینده مطمئن‌تر و دغدغه زندگی شرافتمندانه داشته باشند و به اندازه مشارکت خود در جامعه از مزایای زندگی بهره‌مند شوند، حق تمام جوانان است. معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: مانع تراشی‌ها ممکن است به اعتراض جوانان و جامعه منجر شود.

در جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات با بیان اینکه وظیفه نخست ما جذب حداکثری مردم و امیدواری آنان به نظام جمهوری اسلامی است؛ گفت: برخورد مهربانانه با مردم، مایه رفع بحران ها، شکست‌ها و بن بست‌ها است.

سومین جلسه کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور بررسی انطباق لایحه بودجه سال ۹۷ با سیاست‌های کلی نظام به ریاست محسن رضایی، دبیر مجمع برگزار شد. در این جلسه محسن رضایی با بیان اینکه ورود مجمع به حوزه نظارت، فرصتی برای آغاز اصلاح اساسی در بودجه‌ریزی است، افزود: اصلاح رفتار اقتصادی دولت و سیاست‌های بانکی و پولی می‌تواند سرآغاز تحول اقتصادی کشور باشد و مجمع برای تحقق این امر مهم بنا دارد با ابزار نظارتی خود در جهت انطباق جهت‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کشور با سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب، گام‌های اساسی بردارد.

سعید جلیلی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در یادداشت توئیتری بر کمک به دولت در راستای حل مشکلات مردم در زمان دولت فعلی تاکید کرد و گفت: شرعی نیست برای جلب اقبال مردم منتظر بیشتر شدن مشکلات دولت باشیم.

حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توئیتر، با انتقاد از صف‌آرایی عربستان، امارات و بحرین علیه ایران نوشت: صف‌آرایی سعودی، امارات و بحرین در داووس علیه تهران خطای راهبردی است. فراموش نکنید که در روزهای سخت اشغال کامل کویت توسط صدام، ما در کنار همسایه عرب خود و مردم کویت مردانه ایستادیم. کاخ سفید و موصاد از شما به عنوان دستمال یک بار مصرف استفاده می‌کنند اما همسایگی و مسلمانی ما ابدی است.

در واکنش به این توئیت، انور قرقاش  وزیر مشاور امارات در امور خارجه  در صفحه توئیتر خود نوشت: بهتر است که دکتر عبداللهیان در مورد دلایل موضع مشترک امارات، عربستان و بحرین علیه کشورش پرس و جو کند و در فخر فروشی نسبت به اشغال چهار پایتخت عربی و جلوگیری از سقوط پنجمی بازنگری کند و بر ضرورت حفظ حقوق همسایگی و برادری در اسلام از سوی ایران تاکید کند.

سید محسن حکیم عضو ارشد جریان حکمت ملی عراق در جریان بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) روابط این جریان با ایران را روابطی خوب، صمیمانه ومستحکم دانست و تاکیدکرد: اگر برخی از دشمنان و کوردلان تصور بر این داشتند که با تشکیل جریان حکمت آسیبی بین روابط ایران و خاندان حکیم وارد می‌شود کاملا در اشتباه هستند.وی با بیان اینکه شیعیان عراق تحت تاثیر هیچ یک از قطب‌های منطقه قرار نمی‌گیرند افزود: ما تلاش داریم نقش مثبت منطقه‌ای ایفا کنیم و قطعا وجود روابط مثبت بین عراق و عربستان و وجود روابط فوق استراتژیک بین عراق و ایران می‌تواند در حل برخی از مشکلات مهم منطقه‌ای موثر باشد چرا که تجربه نشان داده دشمنی‌ها و عداوت‌ها راه به جایی نمی‌برد.

صادق کوشکی کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه حاکمان عربستان در تعاملات سیاست خارجی الکن هستندتوضیح داد: سعودی ها در داخل مرزهای کشورشان و خارج از آن حاضر به شنیدن هیچ صدایی نبوده و در تعاملات سیاست خارجی هم الکن هستند و نمی توانند تعامل خوبی با سایر کشورها داشته باشند.

قاضی که با گل و کتاب، چکش می‌کوبد!

افرادی که پرونده‌های‌شان به شعبه قاضی عموزاد خلیلی ارجاع می‌شود، اغلب به جای اینکه روانه زندان شوند، سر از گلفروشی و کتابفروشی درآورده و یا مشغول به درختکاری می‌شوند. محمدرضا عموزاد خلیلی قاضی جوانی است که رویکرد قانونگذار در استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را در صدور آرای خود در پیش گرفته و با صدور احکامی، افراد را راهی گلفروشی و کتابفروشی می‌کند.

در نشست معاونان منابع انسانی دادگستری استان‌های کشور، معاون‌ منابع انسانی قوه قضاییه با بیان اینکه دیوان عالی، دادسرای دیوان و بخش قابل توجه‌ای از مراکز تجدیدنظر دستگاه قضایی را افراد باتجربه بالای ۳۰ سال تشکیل می‌دهند، بیان کرد: واقعا نمی‌دانم تصمیم اخیر کمیسیون تلفیق بر چه مبنایی بوده است؛ بیش از ۶۵۰ نفر از قضات باسابقه دستگاه قضایی تحت تاثیر یک تصمیم کارشناسی نشده، ممکن است از دستگاه قضایی جدا شوند.

رسول کوهپایه زاده وکیل‌مدافع بابک زنجانی به موضوع حضور شرکای موکلش در ایران واکنش نشان داد و نسبت به رسانه‌ای شدن موضوع حضور شرکای خارجی بابک زنجانی در ایران برای انجام مذاکرات از سوی مسئولان وزارت نفت انتقاد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.