رسول کوهپایه زاده در گفت و گویی بیان کرد: چندین ماه است که تحت نظارت مراجع ذی صلاح قضایی و اطلاعاتی مشغول مذاکره فشرده با شرکای بابک زنجانی برای پرداخت بدهی هستیم و مذاکرات در چندین کشور انجام و پیش نویس قراردادها هم منعقد شده بود. در مذاکره های مکتوب و شفاهی بین ما و طرف خارجی تاکید شده بود که مذاکرات محرمانه باقی بماند، اما امروز مسئولان وزارت نفت اعلام کردند که شرکای خارجی زنجانی در راه ایران هستند و قرار است در خصوص پرداخت بدهی مذاکره کنند.

وی افزود: قرار نیست تا نتیجه حاصل نشده مطالب رسانه ای شود زیرا شرکای خارجی زنجانی ملاحظات خاص سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اطلاعاتی خودشان را دارند و اینکه موضوعی با این درجه اهمیت زمانی که می خواهد به نتیجه برسد به راحتی توسط مسئولان رسانه‌ای و افشا می شود، این موضوع جای تعجب دارد به ویژه اینکه پرونده بابک زنجانی دارای ابعاد داخلی و بین المللی است.

کوهپایه زاده گفت: هر زمانی که ما می خواستیم در مذاکرات به نتیجه برسیم خبرهایی محرمانه در رسانه ها منتشر می شود، یک بار نام بانک مبادله کننده مطالبات را اعلام می کنند و یک بار اسم کشور های مذاکره کننده را اعلام می کنند و در حال حاضر هم علی رغم اینکه قرار نبود این مذاکرات رسانه ای شود، خبرهای آن توسط مسئولان وزارت نفت اعلام شده است.

وی در پایان گفت: من به عنوان کسی که در جریان مذاکرات هستم از نهادهای مسئول و ناظر درخواست دارم، وظیفه قانونی خود را در قبال انتشار این گونه اخبار انجام دهند و اجازه ندهند این گونه اطلاع رسانی های نابجا به روند پرداخت بدهی آسیب برساند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.