در مورد نمایشگاه صلح، کودک و جام جهانی اظهار کرد: مهم هنر موسیقی، تئاتر، نقاشی و یک حرکت فراگیر هنری در سطح کشور است. به بهانه سال ۲۰۱۸ و همچنین صعود به جام جهانی یک اتفاق ویژه بود که دوستان و تلاشگران این عرصه در سال ۲۰۱۴ یک کلیپ جذاب که نمادی از پیوند صلح و دوستی جهانی آماده کردند. امروز هم در راستای یک کارخیرخواهانه تصاویر این کلیپ که آن هم تصاویر فرزندان ایرانی عزیزی است که ۳۲ کشور حاضر در جام جهانی ۲۰۱۴ را به عرصه فروش گذاشتند، برای کمک به افرادی که بیماری نادر دارند. به هرحال آنچه مهم است پیوند بسیار زیبایی است بین هنر ، صلح و فوتبال برقرار است.

او ادامه داد: فوتبال پدیده ای است که پیوند بسیار گسترده ای در همه بخش ها دارد و امروز هم خوشبختانه این مسیر فراهم شده است. چندی دیگر ارکسترسمفونیک ایران آهنگ ویژه ای را برای تیم ملی و فوتبال ایران اجرا خواهند کرد. این نگاهی است که خوشبختانه در بخش فرهنگی مورد توجه فدراسیون قرار گرفته و تلاش تمام کمیته های فدراسیون اینست که این کارها به نحو احسن به مرحله اجرا دربیایند. ضمن اینکه این کلیپ در اختیار فیفا هم قرار خواهد گرفت و همچنین کلیپ دیگری به عنوان چشمان بیدار فوتبال در حال ساخت است. این کلیپ متعلق به عادل شماره دومی است که از مازندران می آید و متاسفانه نابینا است. ضمن اینکه این کلیپ که در اینجا تهیه شده در سفری که در آینده ای نزدیک جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به ایران خواهد داشت به او داده می شود.

ساکت افزود: این کلیپ به عنوان نمادی از صلح ، توجه به کودکان مظلوم تمام دنیا و تاکید بر همبستگی و ارتباط دوستانه تمام ملل است.

دبیر کل فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا خواننده های تیم ملی قطعی شده است یا خیر،گفت: هنوز خواننده های تیم ملی قطعی نشده است. البته ۲ اتفاق در حال رخ دادن است. یکی اجرای ویژه ارکستر سمفونیک است و یکی هم اجرای پاپی است که آن هم توسط روابط عمومی در حال اجرا شدن است. این ۲ مسئله عناوینی است که در بخش های فرهنگی فدراسیون صورت می گیرد. برای جام جهانی فرش دستبافتی توسط هنرمندان آذربایجان شرقی در حال تهیه شدن است و پس از آن به عرصه ظهور خواهد رسید. در این فرش کاپ جام جهانی، نماد مسابقات و همچنین چهار تصویر از مرقد امام رضا(ع)، شیراز، اصفهان و تبریز گنجانده شده است.

او در ادامه تاکید کرد: این فرش به عنوان هنر اصیل ایرانی است و طبق برنامه قرار شده یک قالیچه آن تقدیم فیفا، یکی تحویل فدراسیون روسیه ، یکی به موزه امام رضا(ع) و یکی هم در موزه فدراسیون فوتبال نگهداری شود. ضمن اینکه ما قالیچه های جداگانه ای هم با پرچم ایران و تیم هایی که با آنها بازی می کنیم تهیه می کنیم و در روز مسابقات تحویل این تیم ها می دهیم.

ساکت درباره حضور اینفانتینو در ایران عنوان کرد: هنوز مشخص نشده و زمانی که قطعی شد اعلام خواهیم کرد.گزینه های مختلفی مطرح شده ولی او طی سخنانی ابراز کرده که علاقه دارد به ایران سفر کند، دعوت نامه ویژه مهدی تاج برای او ارسال شده و مطمئنا کشور ما در آینده ای نزدیک میزبان اینفانتینو خواهد بود.

دبیر کل فدراسیون فوتبال اظهار کرد: تمام وقت و توان کی روش به صورت مستمر منحصر به تیم ملی است. اما با این وجود ما نمی توانیم همه مسائل فردی و شخصی را از کی روش سلب کنیم چرا که او مانند دیگران یک انسان است. او به صورت کامل و تمام وقت در حال خدمت به تیم ملی است. بی شک می توان پیشرفت فوتبال ملی کشورمان را مدیون عملکرد درخشان کی روش دانست. حتی زمان هایی هم که در تیم ملی نیست و برنامه ای ندارد باز هم در حال فعالیت و کارکردن است و خوب نیست با مطرح کردن چنین صحبت هایی خدمات ارزنده سرمربی تیم ملی فوتبال را نادیده بگیریم و فراموش کنیم. نقش فنی کی روش از زمانی که در تیم ملی بوده بسیار اثر گذار بوده است.

او در پایان درباره بازی نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا هم پاسخ داد: تا زمانی که خبر رسمی به ما ارسال نگردد چیزی را مطرح نمی کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.