خبرگزاری شین هوا گزارش داد، سودان جنوبی در اعتراض به اظهارات نیکی هیلی، سفیر آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد، مایکل مارو (Michael Morrow)، کاردار واشنگتن در جوبا را به وزارت امور خارجه فرا خواند.

باک اکول والنتینو (Bak Akol Valentino)، معاون وزیر امورخارجه سودان جنوبی به اظهارات روز چهارشنبه نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل مبنی بر اینکه دولت اتحاد ملی در سودان جنوبی به رهبری سالوا کر، رئیس جمهور این کشور یک شریک نامناسب برای برقراری صلح جهت پایان دادن به درگیری های چهارساله در این کشور است، انتقاد کرد.

باک اکول والنتینو در گفتگو با خبرنگاران در جوبا گفت:« ما به این دلیل این نشست را با کاردار آمریکا در سودان جنوبی برگزار کردیم که وی در خصوص اظهارات نیکی هیلی در شورای امنیت توضیح دهد و همچنین از او خواهیم خواست تا اعتراض شدید جوبا را در رابطه با این اظهارات به دولت متبوعش اعلام کند.»

وی تاکید کرد اظهارات فتنه جویانه و افترا آمیز در رابطه با اوضاع در سودان جنوبی از جمله اعمال تحریم سلاح علیه این کشور غیر منصفانه است. باک اکول والنتینو همچنین تاکید کرد نیکی هیلی فراموش کرده است سودان جنوبی یک کشور مستقل و رهبری آن نیز سزاوار احترام و تکریم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.